  • Data: 2009-06-17 07:00:14
    Temat: Re: Otwór drzwiowy
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Cze, 16:13, "rpdrobny" <r...@w...pl> wrote:

    > Jak drzwi się będą otwierały do wewnątrz (do góry rysunku) i bedą lewe, to
    > słup bardzo nie będzie przeszkadzał.
    Na zewnątrz, ale "na ścianę" więc może słup nie będzie przeszkadzał...

    > W naturalny sposób ludzie bedą się trzymać strony tam gdzie klamka jest.
    > Ja bym dodawał 10 cm.
    > Primo mniej roboty (bo jedna strona), secundo j.w.
    >
    > A pochwal się jak chcesz "dokleić" te 10 cm coby sie nie rozlatywało.
    > Ciekawym jak to zrobić poprawnie.

    Poprawnych sposobów jest wiele. Mój ulubiony to jednak zabawa w
    beton...
    4pręty stalowe fi 6mm (mogą być nawet gładkie). Wyginam zakończenia
    prętów (hak). Potem przykołkowuję (2 kołki na sztukę) kotwy do
    cienkich spoin do ściany. Kotwy (to taka blacha perforowana) zaginam
    tak że obejmują te pręty. Kotwy nie zmniejszają tak bardzo prześwitu
    co ma znaczenie przy zalewaniu betonem. Wszystko związuję drutem
    wiązałkowym i już to jest dosyć sztywne. Potem obkładam dechami i
    zalewam betonem (lekko upłynnionym plastyfikatorem) od góry ...
    Robiłem takie cuda wiele razy i zawsze z dobrym skutkiem.
    ;-)

    Można też murować (przy 10 cm to już można) ale wtedy i tak w co 2
    spoinę trzeba dać kotwę przytwierdzoną do muru.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.