    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Date: Tue, 10 Mar 2015 11:14:29 +0100
    <md9slm$ete$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <4...@g...com>
    <3...@g...com>
    <mdbr50$hpc$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <mdbvej$e3s$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mdc6dh$uhh$1@node1.news.atman.pl>
    <54fe01f3$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    [ciach]

    > Jak więc widać pompy ciepła wcale nie są ekologiczne. Tyle, że żaden z
    > sąsiadów nie dostrzega jak są one produkowane i z czego są produkowane.

    Pisałem wyraźnie nie o ekologię chodzi ale o trucie sąsiadów w miastach. Jak
    sobie postawisz kotłownię węglową 10km za miastem i założysz filtr sadzy na
    kominie i zamontujesz automatykę to pal sobie węglem do woli. Bo nie o
    emisję CO2 i pseudo-ekologię tu chodzi.

    > A znasz jakieś powszechnie dostępne i niewiele droższe możliwości
    > ogrzewania, spełniające te same wymagania?

    Tak gaz i PC.

> [...]
    > Obecnie mam kocioł węglowy o mocy 35kW, którym ogrzewam 2 budynki - CO i
    > CWU
    > - pierwszy budynek mieszkalny o łacznej powierzchni użytkowej 220m2 z
    > czego wykorzystanej obecnie i ogrzewanej jest 150m2 powierzchni
    > - drugi budynek to budynek pod DG o łącznej ogrzewanej powierzchni ok.
    > 180m2
    > Fakt, że jeszcze nie korzystam w pełni z tego drugiego budynku i
    > utrzymywana jest tam temperatura rzędu ok. 10 stopni Celsjusza.
    > W tym sezonie grzewczym zamknę sezon w 6 a może nawet 5 tonach węgla po

    Policz sobie jak długo by Ci się zwracała PC. Im większe zapotrzebowanie na
    moc tym szybciej się zwróci.

    > Niestety wszędzie mam grzejniki, a instalacja jest stalowa, świetnie
    > pracująca w grawitacji, co jest ogromną zaletą, bo się zdarzają u nas od
    > czasu do czasu awarie zasilania elektrycznego. Niestety pompa ciepła
    > wymagałaby przebudowy całej instalacji grzewczej,

    Nieprawda.

    Oczywiście pompkę trzeba by włożyć, ale całej instalacji nie trzeba
    przebudowywać choć oczywiście tak byłoby najsensowniej, ale można też zrobić
    półkrok w postaci wymiany grzejników na przewymiarowane tak by pracowały w
    40st zamiast w 70. Alternatywnie można pozostawić grzejniki takie jakie są a
    ocieplić dom i w ten sposób osiągnąć ten sam efekt - niższą wymaganą
    temperaturę w instalacji CO.

    > A ja wywaliłem kocioł miałowy, który zamontowali poprzedni właściciele i
    > zainwestowałem w nowy kocioł z podajnikiem retortowym, inwestując w
    > kocioł, osprzęt i automatykę ponad 20 tys.
    > Dlaczego niby miałbym teraz rezygnować z węgla, bo akurat Ty sobie tego
    > życzysz?

    ROTFL. Cóż to za absurdalny argument? Ja już kupiłem papierosy dlaczego
    miałbym nie palić przy dzieciach?

    > Wszak jak dokonywałem modernizacji to był to kocioł w pełni ekologiczny z
    > certyfikatami, a ogrzewanie węglem jak najbardziej dozwolone.

    Nigdy nie był ekologiczny, był niestety dozwolony. Tak samo jak np. palenie
    tytoniu przy dzieciach też było dozwolone teraz jest zabronione.

    > P.S.
    > Mam też kocioł gazowy, ale koszt ogrzewania gazowego w moim przypadku jest
    > przeszło 2-krotnie wyższy.

    ROTFL. Panie instalator to jest fizycznie niemożliwe i wynika wprost z
    kaloryczności i cen gazu i węgla.

    Pozdrawiam
    Ergie