  • Data: 2012-03-26 16:35:29
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia i tym razem ja pytam na końcu...
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    n-forums@ynjw14...

    > Pewnioe masz sporo racji i w sumie dobrze ze ostrzegasz ale trochę
    > wyolbrzymiasz problem.

    Moja wypowiedź odnosiła się do lekkomyślnego pomysłu autora wątku.
    Oto ten fragment, do którego się odnosiłem:

    "Nie wiem czy ten tlen w butlach jest skroplony, czy sprężony, bo jeśli
    jest skroplony to sprawa jest wykonalna, mianowicie wypożyczasz jedną butlę
    z wypożyczalni, robisz przyłącze rurką między butlą wypożyczoną a twoją,
    łączysz, ustawiasz wypożyczoną butlę do góry nogami nad twoją i odkręcasz
    kurki, powinno się normalnie przelać, potem wymieniasz ją tak 11 razy i masz
    swoje pełne."

    Tlen za reduktorem ma już niewielkie ciśnienie i przez to jest mniej
    reaktywny, ale w butlach jest sprężony pod ciśnieniem 150-250 bar i tu już
    naprawdę nie ma żartów. Smar, olej czy substancje organiczne, wiele
    substancji trudno zapalnych, a nawet wióry metalu potrafią się samoistnie
    zapalić w obecności tlenu pod takim ciśnieniem, oczywiście w zależności od
    temperatury. Im wyższe jest ciśnienie tlenu, tym staje się on bardziej
    reaktywny i tym samym temperatura samozapłonu jest niższa.