  • Data: 2022-06-04 22:30:55
    Temat: Re: Pianka wysokoprężna?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 4 June 2022 at 22:09:35 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    a-wysokoprezna-do-300-9891399258

    > Nie pierdziel głupot. Jak zwykle zresztą.
    >
    > "Prężność" tutaj nie oznacza ciśnienia w pojemniku, tylko różnicę pomiędzy
    > objętością pianki w pojemniku a pojemnością, do jakiej piana urośnie.
    > Chodzi o prężność po wydostaniu się z pojemnika.
    >
    > Do bułki też można dać dużo drożdży i ładnie wyrośnie albo zrobić zakalec.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    a co na to mówi lekarz ?

    Nadprężnośc oznacza dokladnie to co powiedziałem, że p;ojemnik jest mniej bezpieczny
    gdy pozostawiony w cieple, ekspozycji na słońce.

    Żywice poliuretanowe sa spieniane w wyniku mixu 2 skladników w agregacie.
    A tutaj mamy spienienie w zamkniętym pojemniku i to spienienie wysokoprężne, czyli
    wysokocisnieniowe.

    Na youtubie sa filmiki pokazujące jak ulegają rozerwaniu takie pojemniki po
    podgrzaniu.

    Latem rozrywają się na słońcu dziesiątki pojemników z gazem LPG
    i czym większa pręzność tym rozerwanie częstsze.