    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Date: Tue, 30 Jun 2015 11:06:56 +0200
    <1...@g...com>
    <mmqua4$l75$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mmra4s$e4v$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mmrdnr$hr3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mmrhfr$lur$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mmrns9$sn5$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>

    dyskusyjnych:c28271b4-74c7-4f8a-87b3-f0e4c6d94627@go
    oglegroups.com...

    > ja łącze losowo- bo ja wiem co robie i dlaczego.

    :-)

    > I wiem ze kolejny elektryk podchodzacy do instalacji ma z założenia nie
    > uznac waszego hydraulicznego zwyczaju - ma sprawdzic co jest gdzie.

    Ani to nie jest "nasz" zwyczaj ani "hydrauliczny".

    > zieeeew. Nowe przepisy obowiązują w sposób standardowy i tyle.

    Obowiązują w sposób w jaki zostaną uchwalone. Mogą obowiązywać tylko dla
    _nowych_ inwestycji.

    > Tak mówią przepisy - instalacje modernizowane mają byc zgodne z
    > obowiazujacymi przepisami.

    Wystarczy proste zdanie - dopuszcza się używanie gniazdek "starego typu" do
    końca 12.2050
    I możesz przy okazji remontu pozostawić stare podwójne gniazda podłączone
    byle jak a tylko pojedyncze podłączyć prawidłowo.

    > Wprowadzisz przepis - beda spore bezsensowne koszty.

    Nie, nie będzie

    > Ja rozumiem gdy wprowadza sie przepis gdy pojawilo sie nowe techniczne
    > rozwiazanie np różnicówki - jest rzeczywisty zysk i niech prawo za tym
    > nadąza - ale tu sie nie zyskuje nic.

    Zyskuje tylko Ty to konsekwentnie przemilczasz.

    > to jedyne urządzenie jakie znam wrazliwe na kolejnosc

    To zacznij _czytać_ bo pisałem już co najmniej dwa razy o listwach
    zasilających i pisałem dlaczego.

    > A czy listwa dziala prawidłowo przy odwrotnym podłączniu?

    Nie działa. Działa tylko w pewnym stopniu - dostarcza prąd i zapewnia
    filtrację, ale zabezpieczenie nadmiarowo-prądowe nie działa prawidłowo - bo
    odcina nie tę żyłę co potrzeba.

    > Działa. No to nie zawracaj dupy sztucznymi problemami.

    Negowanie problemu nie sprawi że on przestanie istnieć :-)

    Pozdrawiam
    Ergie