eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
  • Data: 2014-07-20 08:40:30
    Temat: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-20 02:00, HANA pisze:

    > Marcin napisze krok po kroku:
    > masz plyte czy fundament bez roznicy
    > podwaline ukladasz na foli fundamentowej
    > np. podwalina ma 4,5x14,5 cm
    > zostaje Ci dobre 5 cm foli z kazdej strony jak nie wiecej
    > zewnetrzny kawalek zawijasz do gory i przykrecasz na to plyte OSB czy
    > spano - obie sa powierzchniowo wodoodporne
    > wewnetrzny laczysz z folia jaka dajesz pod styro
    > a teraz wyjasnijcie mi jakim cudem cos sie wykropli w tak zaizolowanej
    > podwalinie???

    Też prawda. W dyskusji nikt nie zanegował twierdzenia Użytkownika, że
    wilgoć swobodnie przenika z zewnątrz budynku do środka. Tymczasem od
    zewnątrz jest przecież najpierw płyta OSB/SPANO/MFP/FERMACELL, a na tym
    MEMBRANA wiatroizolacyjna - która ma właściwości przepuszczania wilgoci
    z wnętrza na zewnątrz a nie odwrotnie.

    Z tego wynika, że naprawdę wilgoć ma poważny kłopot, żeby wniknąć w
    okolicę listwy podwalinowej.

    Hana, czy masz jakieś pomiary tej wilgotności w ścianie domu? Nie
    opomiarowałeś jakiegoś domu, żeby mieć własne wyniki badań?

    Nikt z Was nie opomiarował żadnego domu?

    --
    MN