    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 09:23:48 +0100

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:heh2t8$p4h$1@news.onet.pl...
    > Specyficzny zapach jednak jest, tego nie da się określić co to za zapach.
    > Prawdopodobnie jest to efekt spalania domieszki zapachowej do gazu. Sam gaz
    > jest bezwonny.

    Ponad 15 lat używałem w bloku płytę gazową. Specyficzny zapach gotowania na
    gazie oczywiście da się wyczuć, ale to nie wszystko. W kuchni na meblach
    odkładała się taka tłusta ochydna maź. Pomimo że miałem bardzo mocny wyciąg raz
    na 2-3 miesiące trzeba było myc z góry szafki woda z silnymi detergentami żeby
    to zeszło. Oczywiście jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa użytkowania i przy
    gazie wypada sporo gorzej.
    Teraz mam płytę indukcyjną i jestem naprawdę zadowolony. Co prawda jak ją
    kupowałem to były jeszcze dośc drogie ale dzisiaj można już kupić indukcję za
    niewiele więcej niż zwykłą. W każdej chwili moge podłączyc u siebie płytę gazową
    bo mam w kuchni zaślepioną rure z gazem ale póki co akurat tak się u mnie
    złożyło z zyżyciem gazu że gdybym chciał gotować na gazie to wszedłbym w 3 grupę
    taryfową a to oznaczałoby na dzień dobry około 30zł większe opłaty stałe za gaz
    miesięcznie.

    Marek