  • Data: 2009-11-26 13:36:32
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:kjzr5rlxx74.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    > Co to znaczy "wszedłbym w 3 taryfę"? Jeśli używasz gazu do innych
    > celów (CO, CW) to zwiększenie zużycia po dołączeniu kuchenki gazowej
    > jest niezauważalne. Jest jakaś inna taryfa na grzanie?

    Nie chodzi o cel stosowania ale o zużycie.

    W-1 to 0-300m3/rocznie
    W-2 300-1200m3/rocznie
    W-3 1200-8000/rocznie
    W-4 powyżej 8000m3/rocznie

    Im wyższa taryfa tym większe koszty stałe ale niższa cena za 1m3 i za przesył
    ale te wszystkie składniki są tak sprytnie poustawiane że granica opłacalności
    np. między W-2 a W-3 znajduje się gdzieś w okolicach 1500m3/rocznie.

    W gospodarstwach w których gaz używany jest tylko do gotowania, wystarczyłaby
    zapewne taryfa W-1 w której koszty stałe to około 6zł/miesiąc w taryfie W-2
    koszty stałe około 20zł/mc a w W-3 to już 50zł/mc.
    W tej chwili rok w rok wychodzi mi realne zużycie około 1000-1100m3. Gdybym
    chciał gotowac na gazie to miałbym większe zużycie o jakieś 50-80m3 gazu
    rocznie, więc ryzyko wskoczenia do wyzszej taryfy byłoby spore. Wystarczyłaby
    mroźna zima aby cały następny rok płacić według taryfy W-3 a to oznacza ekstra
    360zł więcej za gaz.
    Zmiana taryfy możliwa jest tylko raz do roku.

    Marek