  • Data: 2010-11-04 17:33:07
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b7c912e9-3216-4ab1-baa3-
    > Nie twierdzę że indukcja jest zła. Gaz moim zdaniem jest po prostu
    lepszy zwłaszcza przy smażeniu (podejrzeam że chodzi głownie o to że
    na gazie boki patelni są równiez mocno rozgrzane, a na indukcji
    niestety nie).

    Przy grubej patelni musisz dać trochę czasu na dojście temperatury. Używam
    głównie grubych stalowych i tłuszcz wrze także na brzegach jednocześnie nie
    będąc przypalanym na dnie.

    > Ja mam idukcje bo nie mam przyłacza gazowego (nie opłacało sie dla
    samej kuchenki).

    A ja mam jedno i drugie. Nie używam gazu w kuchni.

    > Na pewno płyta indukcyjna jest łatwiejsza w czyszczeniu niż gazowa,
    często ma fajne bajery typu timer ale wymaga tez specjanych garnków.
    Własne można wymienić ale gdy ktoś coś przyniesie w swoim garnku to
    często okazuje się że indukcja go nie chwyta i trzeba przekładać
    jedzenie do własnego.

    Straszne. I co wtedy?

    > Do tego koszt grzania prądem (nawet indukcją) jest wyraźnie większy od
    gazu.

    Taaa? A to ciekawe. Usłyszałeś w kolejce po węgiel, czy masz badania
    naukowe?

    > Zatem jeżeli ktos ma gaz i sie pyta czy indukcja lepsza to polecam
    pozostanie przy gazie, jeżeli ktos musi/chce grzać prądem to
    zdecydowanie polecam indukcję. Wybór zawsze należy do pytającego.
    Należy pamiętaż też że aby sensownie korzystać z indukcji trzeba ja
    podłaczyć do dwóch faz co w przypadku remontu a nie budowy może
    oznaczać kucie ścian w celu poprowadzenia dodatkowego kabla.

    Pacz Pan, a ja mam dwupalnikową do jednej fazy. Działa elegancko.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/