  • Data: 2015-02-05 12:52:10
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 00:46:49 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Rzecz polega na tym, że fachowcy wolą zrobić nową instalację, mniej się
    > brudząc i zarobić kilka tysiaków, a nie pierdolić się z przeróbkami
    > starych. Niestety nie dość, że przy przeróbkach jest więcej roboty to
    > zazwyczaj klienci uważają, że powinno się takie usługi wykonywać za pół
    > darmo.
    Odnośnie "za pół darmo"
    Branża trochę inna bo stolarstwo nazwijmy to.
    W sąsiednim wątku pisze że fronty będę wymieniał. Akrylowe białe fronty takie jak się
    mamie podobają to koszt u lokalnego sprzedawcy 1100zł zamówienie z netu to 800zł z
    przesyłką. W obu przypadkach nawiercenie otworów pod zawiasy w doliczone w cenie.
    Demontaż starych i montaż nowych frontów to dla mnie amatora pewnie jedno popołudnie
    zejdzie. Z ciekawości zajechałem do lokalnego stolarza który meble kuchenne m.in robi
    i poprosiłem o wycenę. Te same wymiary frontów dokładnie ten sam model mu podałem.
    Wyszło mu 1700 materiał+ 300 robocizna. Fronty zamówi zapewne z tego samego miejsca
    co ja więc ewidentnie widać że wyczuł frajera i chce mnie zrobić na min 700zł na
    materiale. Robocizna 300zł- biorąc pod uwagę że gość ma firmę, zakładając że wszelkie
    podatki od tej roboty by zapłacił to roboczogodzina 100zł/godz to jeszcze powiedzmy
    ze jest ok(więcej jak 3 godziny wymiana 15szt frontów fachowcowi nie zajmie).
    Po raz kolejny więc przekonałem się więc że absolutnie nie warto zlecać wykonawcom
    zakupu materiałów.
    Dodam jeszcze że 1100zł u lokalnego sprzedawcy to cena taka podana jak wszedłem "z
    ulicy",a jak gościowi pokaże że z netu mogę taniej to zapewne kilka stówek upuści
    też. Fachowiec o którym pisze też teoretycznie powinien mieć rabat u sprzedawcy.