  • Data: 2010-11-10 19:13:22
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Lis, 12:39, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Na kosztorysie jest siłownik do zaworu trójdrożnego (czterodrożnego).
    > Samego zaworu nie ma , ale sądzę że będzie ...

    No musi byc, inaczej po co silownik ?:)

    > Pytanie. Do czego ten siłownik i co nim będzie sterować ?

    Silownik kreci zaworem troj/cztero-droznym. Generalnie to taki
    silownik w duzym skrocie ma trzy przewody na wejsciu - jeden do masa,
    drugi jak sie poda faze to kreci w lewo, a trzeci jak sie poda faze,
    to kreci w prawo (czyli otwiera lub zamyka zawor ktorym steruje).

    > Czy ten siłownik jest potrzebny tylko do sterowania pogodowego ?

    Teoretycznie nie tylko. Wszystko zalezy od zaprojektowanej instalacji!
    Na pewno cos tym silownikiem musi sterowac (najlepiej wlasnie
    sterownik pogodowy). Sa tez sterowniki stalotemperaturowe - czyli
    ustawiasz sobie np. 40stC na takim sterowniku i on tak kreci
    silownikiem (a ten zaworem), ze na wyjsciu zawsze jest 40stC,
    niezaleznie od temp. wejscia :)

    > Pytam bo siłownik kosztuje około 500zł i ciekawy jestem w jakim celu
    > jest i jak wygląda jego sterowanie i ... przydatność ...

    Drogo. Da sie kupic za prawie polowe:

    http://kotly.com/product_info.php?products_id=1607

    Ja mam taki i coz - poprostu dziala jak trzeba ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.