  • Data: 2013-09-02 08:45:03
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 1 września 2013 21:41:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > piasek do 1,8m

    Slabooo!

    > poniżej 1,8m mam glinę

    Tu juz bardzo dobrze :-)

    > woda w zimie 1m ppt dochodzi do 0,5mppt

    Jeszcze lepiej ;)

    > chciałbym zrobić kolektor spiralny

    Badziewie :) Rob normalny, szczegolnie ze masz tam troche piasku - to moze
    byc b. ryzykowne. Robilbym na glebokosci 20cm zeby rura byla przynajmniej
    te 20cm przykryta glina, a nawet glebiej jak kopara wyrobi :) Grunt bedzie
    sie doskonale regenerowal skoro jest tam piasek (latwo bedzie wnikac woda
    opadowa w kierunku tej gliny a to glownie deszczem sie grunt regeneruje) no
    i tak wysoko wody gruntowe. No niby moznaby zaryzykowac ze te wody gruntowe
    sa wysoko i one powinny regenerowac grunt ale co bedzie jak za 5 lat wybuduja
    Ci 5km dalej autostrade i woda opadnie o pare metrow? :-) U nas tak bylo
    przy budowie A1 - ludziom wszystkie studnie powysychaly ;)

    > i drugie pytanie:
    > czy do roboty brać zwykłą koparko ładowarkę, czy może koparkę obrotową z
    > łyżką o szerokości odpowiedniej do kolektora spiralnego?
    > koparko ładowarka ~90zł/rh
    > obrotowa 120..130zł/rh - mam racje że obrotowa się zdecydowanie szybciej
    > uwinie?

    Czy ja wiem czy szybciej - to jest kopanie dlugich rowow - zwykla koparko
    ladowarka z lyzka na szerokosc ~80-90cm i ja bym normalnie prosty kolektor
    ukladal. Niestety masz piasek wiec bedzie trzeba wybrac 2 x wiecej materialu
    niz przy glinie, bo ten bedzie sie obsypywal ;( A 2 x wiecej materialu =
    2 x wiecej kopania :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.