    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Date: Wed, 20 Aug 2014 10:32:23 +0200
    <1r4dssw3lc9su$.dlg@myjk.org>
    <53f320ae$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    <1xyxg784nrh6n$.dlg@myjk.org>
    <53f3287d$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
    <11kn2r8bvivo3$.dlg@myjk.org>
    <53f32aa1$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <53f3374c$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5...@g...com>
    <lt06as$du0$1@speranza.aioe.org>
    <3...@g...com>

    W dniu 2014-08-19 21:48, w...@g...com pisze:

    > Zdaję sprawę, że obniżenie o każdy stopień daje oszczędność, ale powiedz w twoim
    przypadku

    - realnie ile w zł zaoszczędziłeś przez te 4 sezony (gdybyś miał
    kaloryfery) ?

    Chcę wiedzieć rząd wielkośći bardziej, ale konkretnie (skoro
    podkreślasz, że realne oszczędności).

    Realnie to ci nie powiem bo nie wiem, nie miałem takiego samego domu z
    grzejnikami, ale patrząc na straty w domu z grzejnikami nawięcej traci
    się na oknach, bo grzejniki ulokowane pod oknami grzeją je a że okna
    mają takie straty jakie mają to wtedy duża różnica temp powoduje duże
    straty, podobnie jak zalegajace gorące pow pod sufitem, straty te mozna
    próbować obliczyc za pomocą OZC, inni juz to robili i wg różnych źródeł
    przejście na podłogówkę i obniżenie temp o 2st daje około 30%
    oszczędności, oczywiście dla dobrze ocieplonego domu bez ewidentnych
    (koszmarnych) mostków ciepła.

    jest ci zimniej czy cieplej niďż˝ zimďż˝ przy 22 stopniach ?

    > Rozumiem.
    > Czyli można by powiedzieć, że podłogówka podnosi odczuwalność temperatury.
    Tak, zupełnie inne odczucie, teraz jak idę do kogoś to mi zimno w nogi
    mimo że w mieszkaniu jest ogólnie ciepło, ale nawet wtedy temp przy
    podłodze jest dużo niższa. Przy podłogówce czuję ciepło mimo że temp
    podłogi jest niewyczuwalna, ani ciepła ani zimna, a mimo to wystarcza
    aby zagrzać dom.

    --
    Pozdr

    Janusz_K