  • Data: 2009-01-13 10:33:12
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote:

    > tylko ze tam szkielet jest na kablu
    > zatem wracajac do tematu - klasc kable

    Nie ma żadnego dedykowanego szkieletu dla wifi. Porty PoE są skonfigurowane
    obok zwykłych interfejsów dostępowych. Średni ruch na trunkach między
    switchami nie przekracza 10Mbit (przy obsadzie średnio ok. 45 telefonów +
    komputerów na przełącznik).
    Wg mnie, jeśli w domu nie ma więcej niż 5-6 komputerów, a ich użytkownicy
    korzystają z komputerów w typowy i legalny sposób, nie ma sensu ciągnąć
    przewodów.
    Oczywiście, jeśli ktoś zajmuje się kopiowaniem filmów DVD, gier, czy posiada
    macierze iSCSI, do których podłącza stacje graficzne do obróbki filmów z
    wesel, okablowanie jest konieczne.
    Ja w domu pociągnąłem kable, nawet do lodówki, centrali alarmowej, kotła CO
    czy telewizora. Ale ja do tego mam normalną szafę rack ZPAS na strychu
    (tylko troszkę mniejszą niż 40U :)) gdzie zamontuję patch panel, kilka
    serwerów, centralę telefoniczną i upsy.

    --
    Bartek