    Date: Thu, 8 Sep 2022 13:43:04 +0200
    Subject: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <tf5l99$3lr36$2@dont-email.me> <tf7gvf$n25$1@gioia.aioe.org>
    <631773cc$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <tf81as$1sns$1@gioia.aioe.org> <tf82el$bk0$5$Cav@news.chmurka.net>
    <tf8562$1j66$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6318476e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <631871c4$0$6198$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <63188c9b$0$6207$65785112@news.neostrada.pl>
    <ribSK.258222$ulh3.132789@fx06.ams1>
    From: FEniks <x...@p...fm>

    > Sens chyba jest taki, że podobne zapisy ustanawiają klarowny podział
    > zakresu obowiązków, i obie strony są świadome tych zakresów.

    Tak jest. A zakres obowiązków to w konsekwencji także ciężar
    odpowiedzialności.

    > Tylko, jeśli nie dochowano należytej staranności. Nb. ciekawe jak
    > wyglada obecnie organizacja takiego nadzoru w czasie przerw. Przy
    > kilkuset uczniach paru nauczycieli nie ogarnie kto może szkołę opuscic,
    > a kto urywa się właśnie z zajęć, a chyba nie ma jakiegoś
    > skomputeryzowanego systemu przepustek?

    W niektórych szkołach są karty wejściowe, które trzeba odbić przy
    wejściu i wyjściu, tak było u mojej córki w gimnazjum/liceum. W
    młodszych klasach podstawówki (1-3) jest świetlica, jak dziecko
    zapiszesz, to musisz je odbierać, samo wyjść nie ma prawa. Nie wiem, jak
    jest w praktyce egzekwowane wychodzenie ze szkoły dzieci powyżej 3 klasy
    aż do końca podstawówki poza podpisaniem deklaracji. My po córkę
    przyjeżdżaliśmy i nikomu faktu wyjścia ze szkoły nie zgłaszaliśmy.
    Czasami zdarzało się, że wychodziła ze szkoły sama np. do koleżanki.
    Chyba po prostu musieli wszyscy podpisać deklarację, że po skończonych
    lekcjach dziecko przechodzi na rodziców odpowiedzialność.

    --
    Ewa