  • Data: 2010-05-24 14:00:31
    Temat: Re: Powódź
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 May 2010 14:47:53 +0200, kiki <k...@k...net> wrote:

    > Tylko, że ci którzy nie maja ochoty na nich płacić uciekną z kraju i
    > zostaną sami rolnicy i urzędnicy i PKB bedą sobie robić sami, w miedzy
    > czasie walcząc o coraz tańsze towary importowane z Chin :-)
    > Nawet TVN czy ITI jest zarejestrowana w Luxemburgu :-).

    No ale podwyższanie podatków (czy innych parapodatków, jak ZUSy, KRUSy,
    itp.) nie jest metodą na rozwiązanie tego problemu. Powiedziałbym, że jest
    zupełnie odwrotnie. I każdy powinien dbać głównie o siebie (płacenie
    wysokiego ZUSu czy KRUSu moim zdaniem tym nie jest - ot, takie
    uszczęśliwianie na siłę bez żadnej gwarancji, że coś kiedyś z tego będzie).
    Zresztą z tego co widzę, to struktura się zmienia. W mojej rodzinnej wsi
    takich prawdziwych rolników to zostało może z pięciu (wieś kiedyś typowo
    rolnicza z ponad 500 mieszkańców). Większość młodych pracuje poza
    rolnictwem płacąc ZUS, mimo, że oficjalnie jest właścicielami jakichś tam
    "gospodarstw" (traktując te dwa czy trzy hektary które im zostały po
    rodzicach jako zabezpieczenie na przyszłość czy swego rodzaju lokatę
    kapitału). Pozostaje oczywiście jeszcze grupa osób, którym jeszcze trochę
    do emerytury brakuje, ale nie mają już motywacji, wykształcenia albo
    zdrowia żeby zostać "byznesmenami" czy innymi pracownikami (co można robić
    z wykształceniem podstawowym po trzydziestu kilku latach pracy na roli?).
    I państwo nie za bardzo ma pomysł co z tymi ludźmi zrobić, dlatego IMO
    tak ostrożnie podchodzi się do kwestii KRUSu, czekając de facto na
    wymarcie tego pokolenia. Myślę, że to i tak lepsze rozwiązanie niż wypłaty
    dla górników czy hutników za odejście z pracy (część pracuje dalej w tym
    samym miejscu, tylko pracodawca to teraz jakaś śmieszna agencja).

    RobertP.