  • Data: 2010-05-27 20:29:44
    Temat: Re: Powódź
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4bfe36a7$0$19165$65785112@news.neostrada.pl...

    > Coz Wacpan najwyrazniej tematu nie znasz i nie wiesz skad pijesz wode :-)
    > Ozonowana?

    Taką właśnie piję i to w dwóch odległych miejscach o 170km, gdzie mam domy.

    > Niestety rowniez oznaczenie rur podales zler.... PEHD powinno byc...
    > na pierwszym miejscu jest oznaczenie z czego dane rury sa wykonywane, na
    > drugim "jakosc" rur.

    Większych problemów nie masz ?
    Jakie to ma znaczenie, skoro są oznakowywane jako PE-HD , ale jednak
    częściej jako HD-PE ?
    Najpierw sam sprawdź, a dopiero potem się dochodź :)

    > A gdzie ja napisalem ze zaklada sie wodomierze na sciekach?

    Moze jednak ustal sam ze spobą wersję waszych odpowiedzi:

    [Napisałem:]
    "Dlatego też już nikt nie spuszcza szamb do rzeki tak jak
    kiedyś, a zatem czystość i jakość wody w rzece jest dużo lepsza."

    [Odpowiedziałeś:]
    "Coz... od szamb sa "szambonurki", a nie spuszczanie do rzek... Jesli ktos
    byl nieuczciwy to bedzie nadal i np. zastosuje obejscie na wodomierzu z
    twojej "wspanialej" sieci wodociagowej. Nie zaplaci ani za wode ani za
    scieki ktore wytworzy, a ktore pojda kanalizacja i... skaza wode przy
    najblizszym podtopieniu "

    Jak więc widać nie czytasz dokładnie to co napisałem i także nie czytasz
    tego co Ty sam napisałeś :D
    Piasłem o czystości rzek na skutek podłączenia gospodarstw do kanalizacji, a
    Ty wyskakujesz z tekstem, ze "ludzie nie płącą za wodę" i "skażą wodę przy
    najbliższym podtopieniu."
    Przecie Twoje wypowiedzi nie trzymają się ni kupy ni d.. :D

    > Placisz za wode + scieki wg odczytu wodomierza (czyli zuzycia wody).
    > Pisalem wyraznie ze ludzie stosuja "obejscia" na WODZIE !!!! Jsli czytasz
    > rob to dokladnie.

    No właśnie zacznij czytać ze zrozumieniem i zauważ, że odpowiadasz na moją
    wypowiedź dotyczącą podłączenia gospodarstw do sieci kanalizacyjnych, dzięki
    czemu będzie w rzekach czystsza woda.

    > Kiedys gnojowka trfiala do szamba (skad nota bene byla czesto gesto
    > odprowadzana wlasnie do rowow melioracyjnych jak slusznie zauwazyles).
    > Wiele gospodarstw rolnych ma jednak nadal wlasne hydrofory ze studni
    > glebinowych ktore kiedystam wykonali we wlasnym zakresie i stamtad
    > czerpie wode. Tym samym ma wode z wodociagu (czesto gesto podlej jakosci,
    > zle oczyszczona itd),

    Jaki ma wpływ użytkowanie własnego hydroforu na pogorszenie jakości wody z
    wodociągów ?
    Woda z wodociągów jest wodą z wodociągów i jej jakość jest taka jaką
    dostarczają wodociągi. Fakt, ze w wielu jeszcze regionach kraju jest
    kiepskiej jakości, ale to się zmnienia i coraż częściej jest to jakość
    bardzo dobra.
    Natomiast woda z hydroforu pochodzi zazwyczaj z własnej studni. Bardzo
    często ze zbyt płytkiej i zbyt kiepskiej jakości. Często wybudowanej
    dziesiąt lat temu, do której poprzez nieszczelne okręgi przedostaje się do
    tej studni woda podskórna zawierająca całą tablicę Mendelejewa oraz masę
    robactwa.

    > placui za nia i za scieki w ilosci rownej pobranej wodzie (wg wskazan
    > wodomierza), a za scieki "uzyskane" ze zuzycia wody z wlasnego hydroforu
    > juz nie placi :-).

    Ale nie interesuje mnie tu kwestia nieuczciwości ludzi i czy ktoś płaci za
    ścieki tylko fakt, że podłączenie gospodarstw do kanalizacji w posób
    znaczący poprawia jakość wód w rzekach przez to, ze ścieki nie są spuszczane
    do tych rzek.

    > Pomijam tu fakt, ze nie jest zbyt sprawiedliwym placenie za scieki wg
    > wskazania wdomierza (czyli w tej samej ilosci za sciek co pobranej wody),
    > poniewaz nie cala wode "zamieniamy" w sciek... Kiedy byly szamba placilo
    > sie za wywoz szamba w ilosci rzeczywiscie pobranego scieku z szamba.
    > Poznie taki szambonurek powinien (SIC! POWINIEN!!! a czesto tam nie rafial
    > a wylewal sciek "gdziekolwiek) trafic do oczyszczalni sciekow na stacje
    > zlewcza sciekow dowozonych itd.....

    Widzę, że dalej nie kumasz i nie przeczytałeś co napisałem, bo właśnie
    dokładnie o tym pisałem.
    Tłumaczę Ci teraz jak "Abel krowie na granicy" :)
    Wiele gospodarstw pozbyło się szamb i zostało podłaczonych do kanalizacji.
    To czy ludzie ciągną wodę "na lewo" ze studnim czy też nie, nie ma znaczenia
    dla ekologii, ponieważ wszystkie ścieki powstałe zarówno z wody wodociągowej
    jak i z własnegj studni trafiają do oczyszczalni, a w końcowym efekcie tego
    będą czystsze rzeki.