eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    Date: Sun, 14 Nov 2010 09:28:58 +0100

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ibn7os$v7c$1@node1.news.atman.pl...

    > Cóż za rada ;). Sprawa nie do przeprowadzenia w skali kamienicy (mała
    > wspólnota w rozumieniu ustawy). Pomiary swojej instalacji wykonałem i jest
    > OK. Na wykonanie pomiarów rezystancji uziemienia przewodu N na przyłączu
    > budynku wspólnota nie wyrazi zgody.

    W tej kwestii, wspólnota nie ma nic do gadania.
    Powiadamiasz ich na piśmie o stanie zagrożenia, wykonujesz na swój koszt, a
    później pisemnie wzywasz do zwrotu części kosztów, dzieląc je na wszystkich
    lokatorów. Tak możesz zawsze postąpić, kiedy istnieje zagrożenie życia lub
    mienia np. naprawa cieknącego dachu, który zalewa mirszkanie, pęknięta rura
    kanalizacyjna czy wodna. W wielu przypadkach nawet nie musisz powiadamiać
    lwspólnoty.
    Poza tym możesz się powołać na obowiązek przeprowadzania takich badań co 5
    lat i niech się podpisze na wezwaniu ten, który odmawia ich wykonania.