    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Próba wodna
    Date: Sun, 28 Apr 2013 21:50:21 +0200

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kljpgc$cqm$1@news.dialog.net.pl...

    > ... miej pretensje do swoich nauczycieli
    > Nie do mnie.

    Jak widać jesteś bardzo "skromny" :)

    > Nawet instalacje CO z gorącą woda po czasie same się odpowietrzają.
    > Co ciekawe, gorąca woda też jest nośnikiem rozposzczonych w nie gazów.
    > (odgazowywacze),
    > Ty jednak wiesz lepiej nie zaglądają nawet w stosowne tablice
    > fizyczne.*

    Co ma piernik do wiatraka?
    Czy ja napisałem, że w gorącej wodzie w ogóle się nie rozpuszcza
    powietrze?
    Czego nie doczytasz to dossiesz z palucha :)
    Poza tym co mają wspólnego odgazowywacze stosowane w instalacjach
    przemysłowych z próbą szczelności instalacji wodnej i CO w domu?
    Myślisz, że ktoś będzie wstępnie odgazowywał wodę do prób szczelności, a
    może jeszcze ja destylował?
    Zejdź na ziemię :)

    > Od ciśnienia parcjalnego w stanie nasycenia.
    > Skład gazów rozpuszczonych w wodzie jest inny niż w atmosferze.
    > Uwzględnij to.*

    Co nie zmienia faktu, że wpływ rozpuszczalności gazów w wodzie będzie
    miał niewielki wpływ na wyniki próby szczelności instalacji domowych.

    > [...]
    > Określ te wszystkie kierunki zmian i to sobie sam policz.*

    Ja tego nie muszę liczyć, bo ja w stosunku do takich teoretyków jak Ty,
    znam to nie tylko z teorii, ale także z praktyki.

    > A naczynie, którym jest instalacja a w którym się woda znajduje, to
    > się niby
    > nie rozszerza?*

    Oczywiście, że się rozszerza, tak samo rozszerzają się rury, a
    plastikowe to już w szczególności.
    Tylko co z tego?
    Instalacja po napełnieniu, zanim przystapi się do prób szczelności
    powinna pozostać przez wiele godzin, a najlepiej co najmniej dobę pod
    ciśnieniem w celu ustabilizowania i unormowania wszelkich parametrów tj.
    temperatury, stanu nasycenia wody gazami, rozszerzalności rur i
    zbiorników. Po czym przystępuje się do prób.

    Tylko skąd taki jak Ty teoretyk może o tym wiedzieć? :)

    > Konkretnych wartości nie przytaczam gdyż jest to dla ciebie pestka.
    > Sam to wszystko obliczysz na podstawie Twojego doświaczenia.*

    Aby cokolwiek liczyć trzeba dysponować wieloma danymi, których ani Ty,
    ani ja nie posiadamy.
    Ja natomiast chcę Ci uzmysłowić gdzie leży błąd w rozumowaniu, że z
    powodu rozpuszczalności powietrza w wodzie badanie szczelności
    instalacji, kiedy jest w niej powietrze jest do d...
    Niestety, Ty albo nie jesteś w stanie tego zrozumieć, albo nie potrafisz
    się teraz przyznać do swojego błędu.