  • Data: 2013-12-03 14:54:10
    Temat: Re: Programator czasowy do pompy obiegowej cuw
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup

    > Chodzi właśnie o to "prawie" - szukam kogoś kto ma już jakiś konkretny
    > programator i mógłby podać model i napisać jak się to sprawuje.

    Mam obecnie trzy a dawniej miałem jeszcze dwa:

    Do sterowania urządzeniami w akwarium używałem przez długie lata
    programatorów elektronicznych polskiego metronu - miały podtrzymanie
    bateryjne i działały bezawaryjnie przez jakieś 10 lat. Później zrezygnowałem
    z akwarium. Kosztowały w okolicach roku 2000 jakieś 70-100zł.

    Te mogę polecić, ale nie wiem, czy metron nadal je produkuje.

    W jednym z wynajmowanych mieszkań do sterowania ogrzewaniem używałem
    programatora mechanicznego (do kupienia w każdym supermarkecie różnią się
    tylko logo producenta) - nie miał podtrzymania bateryjnego ale nie było to
    wielkim problemem bo wyłączenia zasilania były rzadkie.

    Do sterowania oświetleniem podczas nieobecności w domu używam dwóch
    supermarketowych programatorów elektronicznych - maja podtrzymanie ale mają
    tylko kilka cykli pracy na dobę (tamten metron też tak miał)

    Dlatego do sterowania pompką w cyklu 15 włącz 15 minut wyłącz znane mi
    programatory elektroniczne się nie nadają. Pewnie są jakieś droższe, ale
    czy aż tak często brakuje prądu dłużej niż minutę lub dwie by to było
    konieczne?

    Co do konkretnego współczesnego modelu to niestety Ci nie pomogę bo moje
    wrażenie jest takie że to wszystko wychodzi z jednej fabryki a tylko się
    inaczej nazywa.

    Pozdrawiam
    Ergie