  • Data: 2009-02-15 14:00:07
    Temat: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > To są wyjątki ale ogólnie jest tak jak pisałem. Towary luksusowe mają
    > swoich nabywców a supermarkety nie są konkurencją dla salonów
    > sprzedających bardzo drogie/luksusowe;))) rzeczy.

    > Sporo ludzi lubi po prostu przepłacać za logo producenta i tyle. Pewnie
    > ktos napisze ze ich na to stać.

    wiesz mnie najbardziej bawi pisanie o tym ze te drogie markowe rzeczy sa
    dlatego drogie bo maja super jakosc.
    ok zgadzam sie ze raczej wiekszosc markowych produktow ma dobra
    jakosc(lepsza od no name z chin) ale cena jest nieadekwatna do tego co
    oferuja.
    prawda jest taka ze w polsce przegiecia cenowe duzych znanych marek jest
    chyba rekordowe.
    kazdy kto byl chocby w stanach ma porownanie ze ten sam towar z chin
    produkowany dla jakiejs tam marki jest 2-3 krotnie tanszy w stanach niz w
    polsce. u nas poprostu ludzie lubia sie dowartosciowac przeplacajac
    kilkukrotnie za towar ktory gdzie indziej jest o wiele wiele tanszy i musza
    to sobie jakos tlumaczyc.

    znajomy zapieral sie rekami i nogami ze oryginalne czesci do samochodow sa
    dlatego takie drogie(w ASO) bo sa wykonane z lepszych materialow i maja
    lepsza kontrole jakosci. zdziwil sie tylko jak zobaczyl po ile ASO kupuje te
    czesci w oficjalnym kanale dystrubucji(norma jest cena nizsza o 30-80% ale
    tez i kilkuktornie tansze :)
    czyli ta cena koncowa za ktora placi klient to porpsotu, powiedzmy +50%
    marzy danego salonu a nie koszt wyprodukowania "lepszej" czesci. szczegolnie
    ze spora czesc tych czesci jest produkowana w jakiejs tam fabryce(powiedzmy
    NGK(swiece, przewody zaplonowe) ) dla wielu producentow. i pozniej jada w
    swiat swiece ze znakiem Motorcrafta(mialem takie z malym znaczkiem NGK :) i
    pod marka NGK :)
    swieca ta sama, cena rozna :)

    i tak jest ze wszystkim, spodnie levisa w stanach beda kosztowac 30$ a u nas
    100$, mimo ze to ten sam towar z tej samej chinskiej fabryki:) tylko ze my
    sie dajemy nadal robic na szaro i przepacac tylko i wylacznie za logo.

    --
    pzdr
    piotrek