  • Data: 2010-04-30 17:36:19
    Temat: Re: Pytanko o piec gazowy
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hrd11n$a6j$1@news.onet.pl...

    > Jak uparles sie i nie chcesz kondensata to minimum jakie powinienes
    > przyjac to kociol z zamknieta komora i wzglednie najwieksza modulacja
    > palnika.

    Kondensata nie chce z prostej przyczyny, nie widze sensu przeplacania za
    niego, mimo iz cena nie jest duzo wieksza, to jednak coroczny serwis itp.
    ogolnie oszczednosci z uzytkowania tego tytulu beda symboliczne wedlug moich
    obliczen no i masz racje moze tez sie troche uparlem :)

    > Kotly Saunier Duval to podobno bardzo dobre kotly i maja jakis innowacyjny
    > sposob modulowania mocy podobno polegajacy na odpalaniu polowy palnika,

    Dokladnie tak jest, piec pracuje w dosc ciekawy sposob zaleznie od
    zapotrzebowania na moc i wylacza polowe palnikow dlatego też jego modulacja
    jest duza od 4 do 24 kw, pytanie tylko czy ktos to uzytkuje i czy sie nie
    psuje :)

    podstawowym kryterium wyboru
    > powinien byc bliski serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Tym przede
    > wszystkim sie kieruj a nie sama marka. Kotly jak mawiaja serwisanci
    > najchetniej psuja sie w wigilie.

    To wiem wyczytalem np. tutaj na liscie ;-), tyle ze tego typow piecy jest
    jak na lekarstwo ( 2F z wbudowanym zasobnikiem i wiszacy).
    Ogolnie poniewaz mam juz wklad kwasowy ze starej instalacji fi130 w stanie
    idealnym chcialem go wykorzystac do nowego kotla jednak po rozmowach z
    konsultantami firm od piecy dowiedzialem sie iz do zakmnietej komory nie da
    rady go wykorzystac:/, czyli aby ja miec musze kupic uklad koncentryczny...
    no coz myslalem ze tutaj troche zaoszczedze bo to zbyt tanie nie jest:), ale
    rzeczywiscie taki komin bedzie juz na lata i za x czasu podlacze bez
    problemu inny podobny piec:).
    Co do starych piecy z otwarta komora, mam juz 14 lat termeta 1F i dziala do
    tej pory bez zadnych napraw, czesci na allegro multum... tylko czy jest sens
    grzac zasobnik ?, producent duvala podaja ze zastosowany w nim system 2
    zbiornikow po 21l odpowiada zasobnikowi 150l, a immergas z zasobnikiem 45l
    odpowiada systemowi z banka 180 litrowa.

    Pzdr
    Yzedef