  • Data: 2012-04-27 00:14:19
    Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:22:17 +0200, quent napisał(a):
    > Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
    > na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

    Dla mnie wartością jest sam OSX. Przesiadłem się nań w zasadzie w ciemno
    (poklikałem wcześniej z 1h na komputerze z OSX) i system jest po prostu
    cholernie wygodny w obsłudze. Pod windows zawsze mnie mnóstwo rzeczy
    irytowało jeśli chodzi o ergonomię, tutaj - wszystko działa bez zarzutu
    i dokładnie zgodnie z intuicją. Apple po prostu przywiązuje do tego
    "opakowania" bardzo dużą wagę - i to procentuje.

    > Z tego co widze w apple store, najtańszy MBAir:
    > 1,6 GHz, 2GB ram, 64GB SSD, 2x USB, karta grafiki Intela
    > Z użytecznych rzeczy nie ma gniazda ethernet, portu na mikrofon, HDMI,
    > czytnika kart SD, poza tym 2 usb to IMO co najmniej o 1 za mało
    > I to niby ma być warte 4400zl??
    > Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
    > Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje
    > połowę tego co MBAir.

    GHz GHzowi nierówny. Wiem, że to test syntetyczny ale cpubenchmark.net jest
    dosyć uniwersalny:

    Atom D525 1.8: 714
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Atom+D
    525+%40+1.80GHz
    MB Air i5 1.6: 2420
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
    5-2467M+%40+1.60GHz

    Ehternet - jak trzeba to kupię kartę na USB, przeżyję (nie używam)
    HDMI - jest displayport, który obsługuje HDMI,VGA itp. - wystarczy
    przejściówka za grosze.
    USB 3.0 - plus dla Asusa, Apple niestety nie poczekało na dobrą platformę
    z Thunderbolt + USB3. Z drugiej strony - może w niedalekiej przyszłości
    thunderbolt nadrobi opóźnienie w akcesoriach (teraz w zasadzie ich brak).
    W 11" Air faktycznie nie ma złącza kart SD - coś za coś, główny nacisk jest
    na minimalne wymiary. W 13" już jest.
    No i przede wszystkim nawet 11" Air ma świetną klawiaturę, czego nie można
    powiedizeć o EEE.

    Czy warte dopłacania? Dla Ciebie pewnie nie, dla mnie - niektóre cechy EEE
    są nieakceptowalne.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944