  • Data: 2011-11-14 22:07:32
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Lis, 22:55, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > A coś bliżej. Temat ciekawy jak on to mierzy. Tym bardziej dla mnie bo z
    > dyplomie mam napisane automatyka przemysłowa i aparatura kontrolno pomiarowa.
    > Tak wiem to dyplom za komuny dany i się nie liczy. To jak oni to mierzą. Po
    > obrotach czy kalibrowany co jakiś czas przepływomierz jest w środku. I istotne
    > w którym miejscu mierzy jak tam jest przepływomierz. Czym mierzysz
    > nadciśnienie i w jaki sposób.

    A masz chocby tego linka:

    http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id914,wentyl
    atory-typu-plug-fans

    Moje wentyle to wlasnie EBM-PAPST EC - silnik pradu stalego z
    elektryczna komutacja. Sterownik pozwala na utrzymywanie stalego
    przeplywu niezaleznie od oporow instalacji (no oczywiscie o ile nie
    przekroczymy max wydajnosci ;) i stopnia zabrudzenia filtrow. Po
    kazdym czyszczeniu filtrow odpala sie kalibracja urzadzenia - u mnie
    opory sa na tyle duze ze reku ogranicza maksymalna wydajnosc do ok
    360m3/h (z 400 dostepnych). To nie sa pierdziolki jak w lazienkowym
    wentylatorze tylko w pelni elektronicznie sterowane i regulowane male
    maszynki :)
    pozdr.

    --
    Adam