  • Data: 2011-11-14 23:52:05
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > -...@s...googlegroups
    .com...

> [...]
    > dostosowujac sie dodatkowo do oporow instalacji, ktory ma wszystkie
    > deklaracje zgodnosci, dopuszczenia, certyfikaty, wypuscil cos co po
    > ustawieniu 150/150 daje 100/150 :-)
    >
    > A o tym ze sterownik i wentyle rzeczywiscie rozpoznaja opory i
    > stosownie do nich zwiekszaja predkosc pracy wentylatorow swiadczy fakt
    > ze jak filtr sie zabrudza - to centrala zaczyna dzialac coraz
    > glosniej, wentyle kreca sie coraz szybciej. Jak filtry sie zabrudza do
    > takiego stopnia ze centrala nie jest w stanie wydolic ustawionego
    > przeplywu - wlacza sie kontrolka FIL - reku informuje ze trzeba

    Mam odkurzacz w którym jak się zapełni worek to zapala się kontrolka. Czujnik
    mierzy podciśnienie a nie przepływ. Na zewnątrz masz -10 w środku +20.
    Ustawione masz 100 wylot 150 wlot. Wentylatory maja czujniki na swoich
    wlotach. Wypuściłeś 100. Wentylator wpuszcza 150 ale zimnego bo mierzy po
    zimnej stronie. W efekcie po ugrzaniu zamiast 150 jest dużo więcej. Tu się nie
    wywiniesz bo dałeś linka. Oczywiście wszystko da się przeliczyć. Ale nie w
    rekuperatorze. Za dużo zmiennych. Z tymi przepływami jest taka sama prawda jak
    z oszukańczym opisem jaki wkleiłem ze strony z rekuperatorami. No chyba że
    jesteś w stanie udowodnić że sprawność energetyczną można policzyć nie znając
    mas przepływającego powietrza. Zauważ że oni tam piszą że podany przez nich
    sposób obliczania jest jedyny.