  • Data: 2011-11-14 23:32:14
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > o z
    > arowa.
    > =B1. Po
    > .. I istotne
    >
    > A masz chocby tego linka:
    >
    > http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id914,wentyl
    atory-typu-plug-fans

    > Moje wentyle to wlasnie EBM-PAPST EC - silnik pradu stalego z
    > elektryczna komutacja. Sterownik pozwala na utrzymywanie stalego
    > przeplywu niezaleznie od oporow instalacji (no oczywiscie o ile nie
    > przekroczymy max wydajnosci ;) i stopnia zabrudzenia filtrow. Po
    > kazdym czyszczeniu filtrow odpala sie kalibracja urzadzenia - u mnie
    > opory sa na tyle duze ze reku ogranicza maksymalna wydajnosc do ok
    > 360m3/h (z 400 dostepnych). To nie sa pierdziolki jak w lazienkowym
    > wentylatorze tylko w pelni elektronicznie sterowane i regulowane male
> [...]
    Masz rację ze to nie popierdółka tylko bardzo przyzwoite wentylator. Z opisu
    nie wynika że mierzy przepływ a jako parametr pozwalający go policzyć piszą że
    podciśnienie a nie różnica ciśnień. Da się i z wielkości podciśnienia policzyć
    przepływ. Ale nie w instalacji współpracującej z założenia nie wiadomą ilością
    niewiadomych przewodów. na oko to działa. Przytkasz dolot zwiększy obroty żeby
    utrzymać zadaną wartość podciśnienia. Wskaźniki pokazują to co chcesz zobaczyć
    i według mnie daleko im do rzeczywistości. Jedyny sposób na rzeczywiste
    sprawdzenie przepływów jest zmierzenie ich w każdym pomieszczeniu na wlocie i
    wylocie. A potem zsumowanie. Nie mierz. Tylko się wkurwisz że Cie w bambuko
    zrobili.