  • Data: 2011-11-17 17:30:22
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lis, 15:07, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Bo działająca wentylacja grawitacyjna daje także czyste świeże
    > powietrze i odpowiednią wymianę powietrza.
    > Więc nie wiem co ma oznaczać "komfort" ?

    A chocby brak nawiewajacego powietrza o temp -20stC przy kazdym oknie
    w mrozy. Chocby skuteczna wentylacja takze w lato, kazdego zakatka
    domu (wtedy went grawitacyjna nie dziala). A chocby chlodzenie
    powietrza w lato przy wspolpracy z GWC. Brak kominow wiec mniej
    komarow i much w srodku. To wszystko wlasnie komfort :)

    > Niestety z tego co wyczytałem tanie rekuperatory żrą dużo prądu i są
    > głośne ...
    > A oszczędne są .... drogie a i czas "zwrotu" się zwiększa ...

    No niestety :) Moim zdaniem musisz dac 4-5k pln za sensowne pudlo :)

    > Bo to może być jak z solarami , pompami ciepła ...
    > Koszty instalacji duże , lub wielkie a zyski małe ...

    Male zyski przy solarach i pompach ciepla ? Zaczynasz bredzic :)
    pozdr.

    --
    Adam