  • Data: 2011-11-18 07:26:48
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-18 03:39, Adam wrote:
    > Niestety nie moge - max mam 350m3/h, no i odpialem juz licznik ;) Moje
    > wyniki sa na pewno poprawne - dwoch moich znajomych mierzylo dwoma
    > roznymi miernikami i wyszly prawie identyczne. Kolezanka ma rocznikowo
    > nowszy model - nie brink hr large tylko brink excelence i zuzycie ma
    > jeszcze o pare Wat nizsze! A jakie masz tam wentylatory? Jak pradu
    > zmiennego, to by sie z grubsza zgadzalo, ze biora duzo wiecej na
    > nizszych biegach.
    > pozdr.

    Nie rozbierałem tego rekuperatora (a dokumentację mi wcięło), tak więc
    nie jestem w stanie stwierdzić co to za wentylatory. Pogooglam później
    albo zadzwonię do KOSS-a. Ale mając na uwadze, że jest to 10+ letnia
    konstrukcja to cudów technologicznych bym się nie spodziewał.

    Pocieszyłeś mnie tymi wynikami. Naczytałem się o wadach silników
    zmiennoprądowych i już się zastanawiałem czy nie zmienić wentylatorów na
    stałoprądowe i nie dołożyć własnego sterowania. Ale ponieważ na
    używanych biegach pobór mocy wiele się nie zmieni (jeśli w ogóle), to
    pewnie zastosuję się do starej inżynierskiej zasady, że jak coś działa
    to nie dotykać ;-)

    Piotrek