  • Data: 2011-11-18 17:14:16
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lis, 17:05, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Mały domek a przez odpowiednie umieszczenie kominek/piec może być
    > jeden komin.

    Dlatego wlasnie dobry projekt domu jest taki wazny :) A wiekszosc
    projektow robia ludzie z bardzo dobrym poczuciem estetyki i stylu ale
    ni w zab nie bioracy pod uwage takich wlasnie niuansow :) Wazne ze w
    katalogu i na wizualizacji wyglada dobrze :)

    > Niestety kominek wentylacyjny w dachówce to gówno ... Jest ponizej
    > kalenicy i padający wiatr jest wwiewany do środka ...

    Nie wiem kto wymyslil wogole taki sposob wentylacji - z takiego
    kominka musi sie wykraplac woda - gdzies ja trzeba zbierac. Wogole
    skutecznosc takiego kominka jest do bani :(

    [...]
    > Dlatego myślę nad wentylacją mechaniczną , tyle co w przypadku okapu
    > kuchennego ????

    Okap z filtrem weglowym pochlaniajacy tluszcze - powietrze tylko
    przechodzi przez filtr i wypuszczane jest w okolicy wyciagu
    kuchennego.

    > Tyle że kosztują ponad 3x taniej ... Rekuperator za 1200zł a inny za
    > 4000-5000zł to jednak 2800zł-3800zł różnicy w cenie ... Nie wiem jaka

    Nawiewnik tez mozesz kupic taki:

    http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-scienny-e
    l-wytlumiajacy-i1888837523.html

    A mozesz taki:

    http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-aereco-bi
    aly-emm707-i1942542018.html

    Przy 5-ciu pomieszczeniach koszt moze sie wahac od 500 do 2000 pln.

    > będzie różnica w poborze mocy Luny na małej mocy a takim droższym ale
    > chyba nie aż tak duża aby pokryła różnicę w cenie ..

    Luna ma wentyle pradu zmiennego - te nawet przy niskich przeplywach
    biora duzo pradu. Moj reku bierze 25-30W (w calosci!), Twoj moze brac
    i 100W. To 3-4 x wiecej. Duzo. Moze byc tak ze zamienisz ta
    grawitacyjna na beznadziejna mechaniczna i wydasz tylko kase a
    bedziesz dalej niezadowolony (bo bedzie glosno i drogo).

    > W weekend chce zaprojektować projekt wentylacji WM z rekuperator w
    > oparciu na Lunie. Jeśli mógłbyś mi pomóc byłbym wdzięczny ...

    Pewnie. Acz wentylacja to nie apteka - zaczynasz od umiejscowienia
    anemostatow, czerpni i wyrzutni. Potem rysujesz mniejwiecej jak maja
    isc rury i dobierasz przekroje. Odleglosc anemostat<>anemostat na
    jednej rurze i anemostat <> trojnik musi wynosic minimum 2m inaczej
    beda sie przenosic halasy (pomiedzy pomieszczeniami lub od trojnika /
    kolanka). Mozesz to zrobic bez obliczen - na oko. Wazne zeby nie
    schodzic z przekrojami rur ponizej 125mm na koncach anemostatow. Zrob
    jakis wstepny projekt i pokaz - na ile bede w stanie i w miare mojej
    wiedzy to pomoge i doradze :)
    pozdr.

    --
    Adam