  • Data: 2011-11-18 21:51:54
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-11-2011 o 08:50:23 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > W limuzynach tez się troche bardziej luksusowe rozwiązania stosuje nz w
    > autach dla mas;)
    Mylisz pojęcia, limuzyna to w pierwszej kolejności prestiż a potem wygoda.
    A dom to gniazdo rodzinne które trzeba zrobić jak najlepiej, a nalepiej
    jest teraz
    zainwestować aby mieć później niskie koszty użytkowania.

    > A co do domu pasywnego/3litrowego to koszt jego wybudowania jest
    > znacząco większy.
    Jest i co z tego? ale koszty użytkowania są niskie, i teraz jak policzysz
    to w
    perpektywie 5-10 lat to się nieopłaca, tylko kto buduje dom na 10 lat?
    A jak weźmiesz perspektywę 20-50 letnią to koszty ogrzewania/użytkowania
    są na tyle niskie że nawet koszty napraw czy remontów nie przeskoczą
    wydatków
    w stosunku do zwykłego domu.

    > To zabawka dla bogatych jak na razie
    I tak i nie, biedny domu nie buduje, a ten kogo stać na dom to i stać go na
    porządne ocieplenie i instalacje obniżające koszty utrzymania,
    patrzenie przez pryzmat ile to kosztujejest krótkowzroczne, ci co myślą
    dalszą perspektywą robią full-wypas bo to w dłuższej perspektywie się
    zwraca,
    tym bardziej że ceny energi cały czas rosną.

    A propo kosztów, wiesz ile centralny odkurzacz kosztuje? i ile można za to
    zwykłych
    kupić? takich po 200zł to mógłbym sobie kupić ze 20 :) ale mam jeden i
    tylko
    rurę ciągnę po schodach a nie ten cały warczący amabaras z pudłem, kablem
    i rurą.
    To tylko taki mały przykład.

    --
    Pozdr