    Date: Fri, 24 Jan 2014 23:26:46 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat

    W dniu 2014-01-24 19:28, k...@g...com pisze:

    > Ano to że ja pisałem o rekuperatorze a nie centralce wentylacyjnej z szczątkowym
    odzyskiem ciepła. Jak ktoś sobie gówno kupi to mu się będzie skraplała, będzie
    zamarzała w wymienniku. W efekcie dojdzie do absurdalnej sytuacji że w centralce
    wentylacyjne z funkcją chujowego odzyskiwania ciepła trzeba będzie instalować grzałki
    elektryczne żeby nie zamarzał wymiennik. Taka grzałka zniweczy wszystkie rzeczywiste
    i domniemane obiecane przez sprzedawcę byle czego oszczędności. Zadowolony z
    odpowiedzi?

    Chwila, chwila.
    Dopiero co opisałeś swoją instalację, w której na rekuperatorze para się
    skrapla i zamarza więc specjalnym wichajstrem uruchamia suszarkę, która
    rozmraża ten lód.

    Czyli zbudowałeś sobie instalację rekuperatora, którą tak krytykujesz?
    Po co?

    Nie jestem jakimś szczególnym zwolennikiem rekuperatorów, jednak jestem
    wrogiem grawitacyjnych, których wątpliwe zalety nie są w stanie
    przesłonić mi ich wad.

    --
    MN