  • Data: 2020-06-22 07:51:52
    Temat: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla jasności. Czy podniosłeś wartość domu okaże się jak będziesz go chciał
    sprzedać. Jak nie chcesz sprzedać to wart jest zero. A jak musisz sprzedać to wart
    jest tyle ile ktoś chce zapłacić. Chciałbym zauważyć że rzeczy takie jak dom
    sprzedaje się wtedy jak się musi to zrobić.

    Nie do końca jest tak jak mówisz. Tzn. tak - na dzień dzisiejszy wartość
    podniosłem, jutro wartość może być inna. Ale w UK nie jest tak, że
    musisz czekać do sprzedaży. Zwykle co 2 lata robisz remortgage - czyli
    renegocjujesz warunki umowy. Zwykle, np. ze względu na to, że większa
    część domu jest spłacona, pożyczkodawcy proponują ci lepsze warunki
    kredytu (ja np. przez pierwsze 2 lata mam oprocentowanie 3.49%, później
    spodziewam się poniżej 2% - bo często takie się tutaj ma).
    Podczas remortgage możesz zmienić warunki kredytu (czas kredytowania,
    fixed term czyli przez jaki czas masz stałe oprocentowanie i jesteś
    uwiązany z danym kredytodawcą), możesz też dobrać dodatkową gotówkę -
    zwykle (przy lokalach w których mieszkasz, a nie wynajmujesz) musisz
    pozostawić 10% wartości domu, pozostałą kwotę możesz wyciągnąć (czyli z
    podwyższonej wartości korzystasz przed sprzedażą).
    Dokładnie to samo jest przy nieruchomościach wynajmowanych (tylko
    zostawić musisz 20-25% wartości) - możesz kupić dzisiaj dom na wynajem o
    wartości 100.000 wpłacając 25.000 gotówki (25% wkładu), wyremontować za
    10.000 i jeśli np. podniosłeś wartość do 140.000 robisz remortgage i
    okazuje się, że teraz twój wkład to 45% (wartość domu 140.000, do spłaty
    pozostało 75.000, bo kupując wpłaciłeś 25.000) i możesz wypłacić różnicę
    (w tym przykładzie 30.000) - dzięki temu lokal (w tym przykładzie)
    realnie kosztuje 5.000 twojej gotówki...

    Lukasz