    From: Robert G <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rura w kominie wymagana ?
    Date: Mon, 28 Nov 2011 18:19:12 +0100

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Ty masz lepiej bo masz wkład i do tego ocieplony. Ja mam tradycyjny
    > komin ale za to nie mam tradycyjnego pieca :)

    Wlazłem na strych, skąd przez wyłaz dachowy widać u mnie komin od kotła
    CO z góry i nie widzę żadnych nieprawidłowości. Przyjrzałem mu się
    dokładnie na ile się dało.

    Myślę, że u Ciebie może mieć znaczenie to, że masz cały czas mokro -
    pisałeś nie raz, że wilgotność bije u Ciebie wszelkie rekordy. Kocioł
    bierze powietrze z wewnątrz domu, zatem i z tą - zawartą w nim -
    wilgocią. Coś się z parą wodną musi stać, zatem wylatuje przez komin.

    Na Twoim miejscu podniósłbym temperaturę - i tak masz zawory mieszające,
    zatem nie wpłynie to na temp w domu, a kocioł jednak zabezpieczy -
    wyższa temp płaszcza w kotle, wyższa temp spalin, większa szansa na temp
    spalin u góry komna powyżej punktu rosy.

    Nawet jak ustawisz 65, czy 70 stC na kotle, to tragedii nie będzie.

    pozdrawiam
    Robert G.