  • Data: 2023-04-29 18:57:06
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/04/2023 18:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > A łyżka na to " niemożliwe"
    > https://globenergia.pl/wydluzony-okres-zwrotu-inwest
    ycji-w-fotowoltaike-zagraza-rozwojowi-rynku-w-niemcz
    ech/

    A łyżka czytać i liczyć nie umie.
    1) w Niemczech. Być może też w Burkina Faso. Polska jest tam na
    doczepkę, bo dziennkarz-idiota nie był w stanie znaleźć innego
    powiązania jak tylko "pewno u nas to samo".
    2) upusty są już konsumowane, od lat, przez prosumentów i beda
    konsumowane przez cały okres twojej emerytury, będziesz z własnej
    krwawicy płacić. Kułaka nie zatrzymasz.
    3) przy obecnych cenach prądu, instalacja 10kWp zarabia około 7-8tyś
    rocznie, przy czym po obecnych machlojach z cenami być może już 2x
    więcej. Osoby na starym systemie, gdzie prąd oddany to 80% odebranego,
    są znaczącą częscią, jesli nie większoscią, rynku w PL.
    4) jeśli zwrot, w/g pustaków z artykułu, wynosi 16 lat instalacji
    istniejących, to 16*8tyś = 128tyś. Być może faktycznie, jakieś Niemce
    albo Zenki za tyle kupili 10kWp kilka lat temu. Debili nie brakuje.
    5) my nie kupiliśmy za tyle. My kupiliśmy wtedy, kiedy to miało sens
    ekonomiczny, zarówno w cenie, jak i stystemie rozliczeń. Ja za swoją
    10kWp dałem 37 tyś, z cego zwróciło się już około 20 tyś (30MWh). Kułaki
    to złodzieje, ale sprytne. Teraz by nie kupili, bo teraz, bez baterii,
    się nie opłaca.
    6) teraz to niech państwo zajmie się budowaniem elektrowni
    szczytowo-pompowych w każdej gminie, stawianiem koparek bitcoinów, czy
    coś. Do tego celu można też reużywać gołębniki, użytecznośc była by
    większa niż trolowanie obecnych właścicieli.
    6) zaklinaj rzeczywistośc dalej. Uważaj z ciśnieniem. W Twoim wieku...