  • Data: 2017-11-03 13:15:50
    Temat: Re: Schemat instalacji wody do oceny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 11:36:55 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIZlpKT3V
    DeFdCdDQ/view?usp=sharing

    > Założeniem cienkich pexów i ich małych oporów było to by wyeliminować cyrkulacje.
    > Powstało wiec takie coś jak wyżej.

    Bez cyrkulacji nie polecam. Przydaje się jednak - nawet dla PEXa te
    powiedzmy >4-5m to już trochę czekania :) No chyba, że wszędzie masz
    krócej.

    > PEXy dam chyba skręcane... bo nigdzie nie chcą wypożyczać zaciskarek dla osób
    fizycznych...no chyba, że kupię coś takiego:
    > http://allegro.pl/energotytan-praska-zaciskarka-do-r
    ur-pex-1626-u-th-i6385753963.html

    Dzizas - no nie gadaj że nie masz wypożyczalni.. A nawet jak to przecież
    Ci wkleiłem zaciskarkę za bodaj ~270 pln :-) Jak masz blisko na Śląsk
    to Ci pożyczę :D

    > Złączki skręcane wydają mi się pewniejsze...zawsze można rozkręcić i wymienić.

    Nie są pewniejsze - dlatego nie można ich zamurowywać, bo mogą z czasem
    się poluzować (małe prawdopodobieństwo ale jednak ;)

    Najpewniejsze są zaciskane i te możesz traktować na wieki wieków amem :-)

    > Złączek nie bede zamurowywał - pod zlewami/geberitami będzie na wierchu

    Trójnik na wierchu będziesz dawał? Nie rób jaj - trójnik normalnie
    zamurowujesz, a na zewnątrz wychodzi zwykły otwór 1/2' GW, do którego
    podłączasz ładnie zaworki :) No teoretycznie możesz to wyciągnąć na
    wierzch ale estetyczne to nie będzie (choć zwykle tych zaworków i tak nie
    widać pod zlewem/umywalką ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.