    From: "Łukasz C." <a...@r...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Schody ktore obiecalem pokazac
    Date: Sun, 28 Mar 2010 14:25:16 +0200

    Sat, 27 Mar 2010 14:33:35 -0700 (PDT), Kudlaty napisał(a):

    > Oczym ty mowisz. Myslisz ze w XVI wieku mieli frezarki do drewna. A
    > meble,statki robili 100 razy lepsze niz obecnie. Stolarz teraz /mowie
    > o mlodych/ to nawet hebla w reku nie miał. Tylko maszyny. A dłuto lub
    > toporek do ciosania to w ksiazkach widzial. Ale kase to chce taka jak
    > profesor. Sprzet to mozna nawet sobie kupic CNC na 5 osi ale obsluzyc
    > to raczej tego nie obsluzy bo za cienki jest po zawodowce. Ale jakby
    > pomyslal to ogniem, woda i maszynami prostymi tak drewno by obrobil
    > ze
    > kazdemu by szczeka opadla.

    Raz - powiedz mi na czym polegała "lepszość" mebli z XVI w.
    Dwa - nie hebel, tylko strug :-P
    Trzy - zajdź do jakiegoś sensownego zakładu stolarskiego, a nie szopy za
    stodołą.
    Cztery - co do obsługi CNC - zawiodę Cię, ale przeciętnie rozgarnięty
    dzieciak z gimnazjum da sobie z tym radę.
    A znakomita większość zakładów radzi sobie bez obrabiarek numerycznych, bo
    po pierwsze są to urządzenia bardzo kosztowne, po drugie żeby był sens ich
    zakupu, muszą mieć "obłożenie".

    > Niektorzy stolarze to nawet po łuku nie tna bo maszyny nie maja,
    > buahaha, z takich to raczej nic nie bedzie.
    > A co tu mowic o gieciu, skrecaniu dech i innych sztukaterii. Np
    > znajdz mi dobrego kołodzieja do bryczki ktora mam na oku. Bo ja
    > takowego szukam i nikt nie jest mi w stanie kółek dorobic za w miare
    > przyzwoita cene. Ale schody o trepach trapezowych lub prostokatnych
    > juz kazdy potrafi a madrzy sie jakby super specjalista byl.

    Co dziwnego w tym, że nie ma kołodziejów, skoro drewniane koła nie są dziś
    w codziennym użytku?

    --
    ŁC
    "Dziewczynki zaczynają mówić i stawać na nogach wcześniej od chłopców,