  • Data: 2017-10-09 23:52:12
    Temat: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie mówiłem, że to ma wytrzymałość zajebistą!?
    > Jarek

    Tak to każdy może powiedzieć, ale to nic nie znaczy, pusta gadka.
    A matematyka obliczeniowa okazała się prosta jak na poziomie szkoły
    podstawowej a inźyniery nie potrafili policzyć.

    Sprawdziłem że z bloczkami betonowymi jest tak że tylko te duże są tanie, te
    małe kosztują tyle co cegła.
    Duży bloczek jest trzy razy tńszy na płaszczyźnie ściany, wieć gdyby budować
    z cegły to trzeba by zapłacić 3x więcej za materiał niż bloczek.

    Objrzałem sobie trochę filmów na temat na youtube i powiem że to sklepienie
    kolebkowe to wcale nie jest takie proste jak wygląda pod względem wykonania,
    u nas brakuje dużo kultury budowania zeby cos takiego wykonać. Nasi
    budowlańcy są na takim poziomie żeby ułożyć bele słomiane, zalać wszystko
    betonem i wybrać słomę jak zaschnie, na wiele wiecej nie ma co liczyć.

    Sprawdziłem jak buduje się z tych wielkich kloczków betonowych, z
    dzwiganbiem nie ma wielkiego problemu ale zaprawa jest lana poziomo, na to
    ukłąda sie bloczki i wciapuje zaprawę w spoiny pionowe, nic dziwnego że
    potem trzeba taką betonową scianę zaizolować zeby niem prtzeciekała,
    normalnie ręce opadają.

    Sklepienia kolebkowego nie da się zbudować na szabloniem z 2-3 rzędów
    bloczka, trzeba zrobić od razu szablon na całej długości i układać bloczki
    warstwami od dołu do góry. Więc trzeba by zbudować ruszrowania na dziesiątki
    ton wytrzymałości. Żeby układać takie sklepienie na waskim szablonie, to
    trzeba układać bloczki dwiema warstwami, pierwszą ukośnie a następną
    równoległą, więc to jeszcze większa jazda.

    Przy okazji zobaczyłem jak się buduje schody na sklepieniach łukowych.
    Muruje sie fragment łuku z cegieł na zaprawę dwiema warstwami i potem na tym
    łuki muruje się schody, wszystko bez rusztowań, szalunków, zbrojenia i lania
    betonu, z ręki cegła po cegle, u nas by to nie przeszło.