  • Data: 2013-03-01 12:47:57
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:kgq3io$4pb$...@u...news.interia.pl...

    > Zauwaz, ze narzekamy we wspolnym gronie jakos tak w przerwach pracy.
    > Osobiscie nie uwazam zebysmy byli narodem leni. Przeciwnie. Uwazam, ze
    > gdyby zamienic ktoregos z nas z Niemcem to szybko by schudl.

    Ale po co narzekać? Czy jak sobie rano ponarzekasz ze trzeba odśnieżać auto
    to później czujesz się lepiej albo ten śnieg sam znika?

    > Gminy moze i nie beda zarabiac, ale w calym mechanizmie nie ma miejsca na
    > wolny rynek.

    W kwestii wolnego rynku _nic_ się nie zmienia. Nadal będzie konkurencja bo
    firmy rozliczają się ze śmieci na podstawie indywidualnych umów z wybranymi
    przedsiębiorstwami. Dlatego dalej na rynku będzie wiele firm odbierających
    odpady, a nie tylko ta jedna która wygra przetarg na zbiórkę odpadów od
    mieszkańców.

    Jedyną różnicą jest powszechność nowego systemu, czyli nie będzie tak, że
    jak na ulicy były trzy domu i każdy ma umowę z innym odbiorcą to
    przyjeżdżały trzy różne śmieciarki. Nie trzeba być geniuszem by wpaść na to,
    że odbieranie śmieci od wszystkich mieszkańców przez to samo
    przedsiębiorstwo spowoduje, że sumarycznie potrzeba mniej, śmieciarek które
    przejadą mniej kilometrów.

    Pozdrawiam
    Ergie