    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 03 May 2012 21:50:05 +0200
    <4f9fa7ab$0$1223$65785112@news.neostrada.pl> <op.wdm0k8171cvm6g@lap>
    <4fa04f69$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fa0da29$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnqpef$99g$1@inews.gazeta.pl> <jnteum$muk$1@inews.gazeta.pl>
    <jnth7l$rpa$1@inews.gazeta.pl> <op.wdqgrvyap8ku5w@radek-netbook>
    <jnu1ct$3qa$1@inews.gazeta.pl> <op.wdqje6ymp8ku5w@radek-netbook>
    <22602607.198.1336058375851.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbp1>
    <op.wdqra8ej1cvm6g@lap>
    <4412192.1541.1336065397684.JavaMail.geo-discussion-forums@vbpz13>

    Dnia 03-05-2012 o 19:16:37 Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > Tu w sumie zgoda.

    :}

    > Ale amortyzacja po 10 latach to zadna rewelacja raczej
    Tak? to znajdź mi lokatę na powiedzmy 10-15tys która się po 10 latach
    zwróci.

    > Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar
    > wyprodukował 3232kWh.
    Nie udawaj blondynki, wcześniej pisali o swoich doświadczenia z podłogówką.

    > W porównaniu do czystego prądu to ok jest to ok 1500zł. Dla posiadaczy
    > PC to rownowartość 300-500zł jak tu liczyli czyli zwrot skromnie licząc
    > 10lat.
    Liczysz PC jakby za darmo była, przelicz to na gaz lub prąd, będzie
    bardziej realnie.

    > Maniek kuchenki nie ma, opłaty placić musi a gaz mu latem niepotrzebny,
    > za gaz placił będzie mniej ale te opalty stałe w sezonie to jakby nie
    > liczyc koszt trzeba je doliczyc obliczając czas zwrotu solarów dla
    > gazownikow
    Zapominasz że kolektory czy kominek nie może być wg przepisów jedynym
    źródłem
    ciepła w domu, w zimie grzeje gazem, wspomagając się kolektorami ma szansę
    wejść
    w W2 a wtedy opłaty stałe są znacznie niższe.

    > Skoro uważasz że Tobie sie oplaca to ok, ale nie znaczy to że wszystkim
    > sie opłaca
    Wiesz 20 lat temu nie opłacało się ocieplać domów, bo ocieplenie dużo
    kosztowało,
    i co? wystarczyło że ceny energii poszły 100% do góry w ciągu kilku lat i
    nagle się zaczeło opłacać robić ocieplenia chociaż one w zasadzie niewiele
    staniały.

    > Czy ja gdzis napisałem że LPG sie nie oplaca? Napisałem że jakby zwrot
    > LPG był po 10 latach to wtedy raczej sie nie oplaca. Nie liczyłem
    > oplacalności LPG dla auta ale myśle ze zwrot tam wyjdzie szybciej.
    > A tak przy okazji pozwol że przerobie Twoją wypowiedż:
    > "Taa i te dwa miliony ludzi w Polsce co nie maja solarów to wg ciebie
    > głupki, bo sie przecież opłaca";))
    Wiesz nie chcę nikogo obrażać ale w moich okolicach jest takich coraz
    mniej,
    wiadomo że trzeba zainwestować, ci co ledwo żyją do 1 raczej mają inne
    piorytety.

    > Które sa tańsze.
    > Czy myślisz że jakby kolektory byly tak bardzo opłacalne to konieczne
    > byłyby programy dopłatowe i inne tego typu projekty?
    Jakbyś się dokładnie przyjżał tym dopłatom tobyś zobaczył że to jest
    ukryta pomoc bankowi a nie ludziom.

    > Jakoś do systemow ociepleń specjalnych dotacji nie ma a ludziska
    > zrozumieli że rozsadna termomodernizacja ma sens i to robią. Soalrów
    Nie nie zrozumieli, sądzę że tylko kilka procent kierowało się rozsądkiem,
    i ci najwcześniej ocieplili, reszta została zmuszona przez coraz wyższe
    ceny
    węgla i gazu.

    > poki co masowo nie instaluja bo przy ich dzisiejszych cenach i
    > kilkunastoletniemu okresowi zwrotu nie kazdemu sie to kalkuluje.
    > Tak samo jak 30-40 cm styro na sciany- niektórym sie oplaca wiekszość
    > jednak daje 10-15cm.
    No nie wiem, jak tak dalej pójdzie tobędą dokładać.

    > Pewnie nie, ale zapewne ma wieksza sprawność jak sporo dzisiaj
    > produkowanych kotłow. W tym kotłe spaliny zanim dotra do komina
    > pokonuja droge podobna do spalin w piecu kaflowym(3 kanały) i oddają
    > sporo ciepla. W wielu wspolczesnych kotlach jak widze ogień czesto
    > prawie bezpośrednio wali w komin.

    > Popatrz jak spadły w ciągu kilku ostatnich lat ceny PC np.
    Ale PC jest znacznie młodsza od kolektorów a już ile staniała.

    > Może i fantasta, pozyjemy zobaczymy. Ale już dzisiaj PC do CWU jest o
    > polowe tańsza od zestawu solarów
    Ale sprawność sporo mniejsza, jednak przy kolektorach mniej się energi
    zużywa.

    > Latem raczej nie zalezy na nam na cieplej podłodze. Pozostaje
    > pazdziernik-listpad i miesiące wiosenne gdzie słońca juz troche jest i
    > mozna w podloge paslać jak zostanie jakaś nadwyzka z CWU. A zeby
    > nadwyzka była to koletorów trzeba dolozyc- Maniek ma chyba 3 szt. A
    > dolozenie to dodatkowy koszt jakby nie patrzeć
    Dlatego ja myślę o co najmniej 6 kolektorach, wtedy uzyskam realną moc
    nawet w zimie, a tu masz poczytaj sobie.
    http://www.kolektorek.pl/index.php?option=com_conten
    t&view=article&id=44:jak-optymalnie-ustawi-kolektor&
    catid=2:artykuly&Itemid=39

    --
    Pozdr
    JanuszK