    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 03 May 2012 21:58:48 +0200

    Dnia 03-05-2012 o 20:25:14 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Z tymi cenami nowości się zgodzę, bo to fakt, ale z tym, że wynaleźć już
    > nie ma co...
    > Słyszałeś o tym, że w drugiej połowie XIX wieku w jakimś tam stanie
    > chcieli zamknąć urząd patentowy, bo stwierdzili, że co było do
    > wynalezienia, to już wynaleziono...? :-))).
    Taa tylko że teraz jest XXI wiek i naprawdę trudno znaleść dziedzinę która
    by nie była
    'spenetrowana' do głębi, oczywiście mam na myśli dziedziny techniczne,
    jedynie co możemy to ulepszać to co jest np kolektor wodny osiąga już
    85% sprawności, czyli tu już nie ma pola do ulepszeń bo wyjdzie perpetum,
    fotovoltaika tak tutaj jest miejsce na postę bo sprawności małe,
    stirling tu się niewiele uzyska bo ograniczeniem jest cykl carnota.
    Prąd ma wysoką sprawność, też niewiele do uzyskania, kopaliny się
    niezadługo zaczną kończyć, czyli za X lat i tak zostaniemy zmuszeni
    uzywać energi odnawialnej.

    > Nie ryzykowałbym stwierdzeń, że nie ma już co wynajdywać. Możemy się
    > ciężko jeszcze zdziwić.
    Wątpię. A dlaczego napisałem powyżej.

    --
    Pozdr