    From: Robert G <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solarna statystyka
    Date: Fri, 23 Sep 2011 14:19:59 +0200

    Użytkownik jachoska napisał:
    > Kurcze, a u mnie piec kopci w trybie ciągłym. Pewnie sprawność ma na
    > poziomie 10%.
    > Chętnie bym to zmienił.
    > Mam zbiornik 300l z podwójną wężownicą (miały być solary, ale nie chcą się
    > same sfinansować).
    > Tyle, że jak zużyję trochę ciepłej wody, to woda w zbiorniku automatycznie
    > zostaje uzupełniona do tych 300l i tym samym staje się chłodniejsza.
    > Jak to u Ciebie jest rozwiązane? Zakręcasz dopływ zimnej i obieg ciepłej
    > wymuszasz z pompki?

    Nie... nie wiem w ogóle w czym dylemat... :-)

    Latem palę drewnem - szkoda mi węgla, bo drewna mam dużo. Węglem
    rozpalam też raz na jakiś czas, żeby się te wszystkie mechanizmy nie
    zapiekły - podajnik ślimakowy i obrotowa retorta.

    Rozpalam, dociągam wodę do 55 st C w baniaku. Najlepiej jak dzieje się
    to w czasie kąpania rodzinki, to uzupełni się ciepło - zagrzeje zimna
    woda, która napływa z wodociągów.

    Tym sposobem pierwszy dzień mam załatwiony, a w drugi z reguły woda jest
    jeszcze ciepła na tyle, że rodzinka się ogarnie bez problemu. Na trzeci
    dzień już nie wystarcza :-) i znowu rozpalam. Ot i wszystko.

    Kocioł na drewnie tak sobie działa i przy dokładaniu trochę kopci - bo
    otworzyć drzwiczki trzeba, ale na węglu mi nic nie kopci :-).

    Zajrzyj na forum ogrzewanie.info - tam masz mnóstwo porad odnośnie
    grzania i obsługi różnorakich kotłów, są tam też ludzie chętni pomóc.

    pozdr
    Robert G