  • Data: 2009-07-04 06:48:04
    Temat: Re: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lip, 19:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Po trzecie i z tym nie dyskutuje, ale dosc optymistyczne rachunki za prad.

    Zamiast kombinowac to wystarczy przeliczyc :) Na podgrzanie zasobnika
    120l od 7C do 60C trzeba zuzyc ok. 7,3kWh energii, liczac po ~45gr
    (jak ktos ma jedna taryfe) wychodzi 3,285 pln dziennie, czyli grzejac
    przez 30 dni co noc taki zasobnik -> 98,55 pln.

    Ja licze u siebie podgrzewanie 300l zasobnika w II taryfie po ~30gr /
    kWh do 50C, czyli 15kWh * 30gr = 4,5 pln. Poki co przewiduje, ze ni
    cholery nie zuzyjemy tyle wody (narazie tylko w dwojke:) wiec po
    pierwszym nagrzaniu -> potem bedzie juz tylko ~polowe tansze
    dogrzewanie. Powinienem sie zmiescic zdecydowanie ponizej 100 pln
    (celuje w 70 :) Takie grzanie tylko przez pierwsze pare miesiecy -
    potem pompa ciepla do wezownicy i bedzie jeszcze 2 x taniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.