  • Data: 2009-07-03 22:29:50
    Temat: Re: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:h2m00p$c0f$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Odnoszę się tu do pkt 2 czyli klasycznego bojlera elektrycznego (jak terma
    > ale na 80-120 l)/. Sam taki mam, używam i jestem zadowolony. Kocioł u
    > siebie używam tylko i wyłącznie do ogrzewania - tak po prostu było w moim
    > mieszkaniu. Jak będę zmieniał kocioł CO, pomyślę tez nad bojlerem z

    To inwestycyjnie najtansze rozwiazanie, uzytkowo chyba jedno z drozszych,
    ale przy Twoich rachunkach za prad trudno to udowodnic. Mimo to ma tez swoje
    wady, jak wszystko. Gasper pisal kiedys, ze ogrzewa zasobnik wody (nie
    pamietam jaki) do wysokiej temp. noca w drugiej taryfie, bo dom ogrzewa
    pompa ciepla. Miesieczny koszt ogrzewania samej wody to u niego jakies 80zl.
    W pierwszej taryfie bedzie pewnie znacznie drozej. Nie wiem jak mozna zejsc
    ponizej 100zl. Sasiad moj za gaz latem do ogrzewania CWU i kuchenki gazowej
    placi ponad 100zl miesiecznie, szacuje ze sama woda to ok. 100zl. Latem
    czlowiek pewnie czesciej sie kapie i moze to stad. Biorac pod uwage powyzsze
    dane mozna przyjac, ze dobrze kupiony zestaw solarny na etapie inwestycji ma
    szanse zwrocic sie po jakichs pieciu latach. Do tego taka wode mozna
    wykorzystac do pralki i zmywarki, sa takie, a to nizsze rachunki za prad.
    Piec lat to akceptowalny okres zwrotu inwestycji, dziesiec lat to jednak
    troche sporo.

    > wężownicą ( i grzałką też) i cyrkulacją, bo w tym starm rozwiązaniu drażni
    > mnie marnowanie wody, prądku i dyskomfort. Szlag mnie tylko trafia bo będę
    > musiał rozpruć pół mieszkania pod rury....

    To jest bol niestety. By cieszyc sie cyrkulacja trzeba bedzie zmienic
    zasobnik na taki, ktory to umozliwia, a taki nie kosztuje trzysta cos tam.
    Da sie i na byle jakim, ale watpie zeby bylo to rozwiazanie godne polecenia.
    Cyrkulacja dajaca oczywisty komfort daje tez spore straty ciepla gdy
    zrobiona jest niestarannie i bez przemyslenia. Warto wiec nad tym dluzej
    popracowac.

    > A kto jest Twoim dostawcą prądu ?

    ZEWT jakis, nad szczegolami nigdy sie nie zastanawialem. Trudno tu
    porownywac co kolwiek, moze wiecej pierze zona, bo spora rodzina czy co?

    Pozdro.. TK