  • Data: 2010-02-12 09:54:35
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hl34hg$jch$1@mx1.internetia.pl...

    > O ile maleje Ci sprawnmosc kotla, a jest tak Twoim zdaniem?

    Sprawnosc kotla zakladam, ze nie maleje. Widze co widze i tak to opisuje.
    Strat dopatruje sie w szybkosci nagrzewania, choc teoretycznie bilans bedzie
    taki sam.

    > Chyba nie dosc dokladnie czytam co piszesz - po raz pierwszy widze to
    > przebicie: trzykrotne.

    Trzykrotny bo kociol przez dobe ciaglej pracy spalil tyle co prawie przez
    godzine dzien wczesniej, kiedy kociol wylaczylem wieczorem poprzedniego
    dnia.

    > Po mojemu cos tu nie jest tak. Masz gdzies te wszystkie liczby dane
    > ponotowane? Czy to bylo w ogole pierwsze grzanie po wybudowaniu?

    Zgadza sie, to pierwsze grzanie po wybudowaniu, ale temp. na zewnatrz jak
    zaczalem proby (koniec pazdziernika) wahala sie w granicach 7C. Wewnatrz
    podobnie. Przyjezdzalem wieczorem, wlaczalem kociol na trzy godzinki by co
    kolwiek ruszyc i wylaczalem. na noc. Temp. w domu prawie sie nie zmieniala,
    bo trzy godziny to troche malo. W ciagu ok. tygodnia takiego grzania kociol
    spalil jakies 70m^3 gazu przy prawie niezmiennych temp. na zewnatrz. Rzecz
    jasna w domu zrobilo sie nieco cieplej, ale to roznica 1 - 2C.
    Dane zuzycia gazu mam gdzies popisane, ale bez dat. To byl poczatek testow
    jak zaczalem sie przygladac temu, bo zapowiadano juz mrozy. Licznik zaczalem
    spisywac od ponad 70m^3 ktore zuzylem na cykliczne odpalanie kotla
    wieczorami przy stosunkowo wysokich temp.

    > No i w srodku zimy bedzie nizej na zewnatrz, a oprzy zwyklym uzytkowaniu
    > wyzej wewnatrz.

    No tak, ale przy wiekszej roznicy spadki beda wieksze.

    > Ciagle wraca kwestia sprawnosci.

    To oczywiscie jest mozliwe, ale szczerze mowiac malo prawdopodobne, za duze
    roznice.
    Ciekawe jest to, ze podnoszenie temp. wewnatrz o 0,5C prawie nie powoduje
    zmian temp. zasilania, a o np. 5C roznica jest dwukrotna i kociol zaczyna
    gwizdac.

    Pozdro.. TK