eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Thu, 19 Jan 2017 22:16:45 +0100

    Lisciasty napisał:

    > Audyty i certyfikaty robi się według normy, gdzie jest to tak a nie
    > inaczej wymyślone, stąd wynik co do kilowata bez plusów i minusów.

    Być może jestem człowiekiem małej wiary, ale nie potrafię wykrzesać
    w sobie odrobiny szacunku dla takich norm. One są po prostu złe
    i szkodliwe.

    > A to, że wystarczy że dzieciak nie zakręci kranu, albo kobita zimową
    > nocą uchyli okno, może spowodować odchyłkę w naszych idealnych
    > teoretycznie wyliczeniach. Tylko co z tego? Jedni robią certyfikaty
    > bo ktoś kazał i ładnie wygląda zielona tabelka, a inni żeby mieć
    > zgrubne pojęcie jak zaprojektować ogrzewanie i np. wentylację.

    Co tam dzieciak, mnie też się niezakręcenie zdarza! Kobiet nie muszę
    w otwieranie okien mieszać. Czy to zimą, gdy najdzie mnie chęć aby
    na zmagania mrozu z ciepłem domowym popatrzeć, czy w maju, gdy mi bzy
    pod oknem pachną. Nie wiem po co robić certyfikaty. Jeśli każą, to po
    prostu wkurza. Chyba że mus, wtedy nie ma wyjścia, trzeba. Lecz nic
    pięknego w takiej zielonej tabelce nie ma. A już na pewno nie mają one
    wpływu na "zgrubne pojęcie". To trzeba inaczej, z głową, po inżyniersku.

    > Ty jak rozumiem wolisz, jak przyjdzie pan Mietek,

    Skąd to rozumienie wypływa?

    > Zależy kto liczy, po co, jak i co z tego liczenia wynika w praktyce.

    Gdy liczy jak normy każą (jeśli one faktycznie aż tak durne), to nic
    nie wynika. Liczyć musi ktoś, kto rozumie, kto czuje, kto potrafi z
    kolumn cyferek wyciągać wnioski.

    > Kiedyś to do zaprawy lali świńską krew i sypali różne inne dobra,
    > bo ja wiem może to jest jakiś rodzaj sztuki, ale nie wiem dlaczego
    > uwiera Cię, że tak już się nie robi? :]

    Przetrwały do dzisiaj, właśnie dzięki tej krwi, kurzym jajom i innym
    dobrom. To dużo. Ale nie tylko w trwałości sztuka się przejawia.

    > Mi ogacili gorzej i teraz poprawiam temi ręcami. Większość ludzi nie
    > poprawia po partaczach i dziwią się, że np. pompa ciepła wcale taka
    > oszczędna nie jest. Ale ludzie mają różne hobby ;)

    Bo należy do obliczeń dane brać z życia, nie z książek. Jeśli sukces
    trzeba okupić własnymi ręcami urobionymi po łokcie, to może taka pompa
    ciepła wcale oszczędna nie jest?

    > A ja chcę, żeby było w miarę zgodnie z rachunkami. Wszystko wskazuje
    > na to, że się uda ;)

    Sercem całem powodzenia życzę! I sukcesu!

    Jarek

    --
    -- To ruiny! Ruiny! Ruiny!
    Ręce wasze w śmierci po łokcie!