    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Stare nasiona... czy jeszcze żyją?
    Date: Wed, 4 Feb 2015 14:21:59 +0100

    Pan Pszemol napisał:

    > W internecie piszą ludziki że maciejka jak najbardziej nadaje się
    > do doniczek/pojemników - ludziki z powodzeniem trzymają ją
    > na balkonach w blokach, bez ogródków, więc i Tobie się musi udać.

    Nie mam bloku, więc pewnie znów mi coś nie wyjdzie. Ale nie poddaję
    się, będę próbował.

    > Swoją drogą tu piszą, że kiełkowanie wymaga 10-15 dni, dziwne:
    > http://www.everwilde.com/store/Evening-Scented-Stock
    -Wildflower-Seeds.html
    > Bo moje maciejki wzeszły wczoraj 3-go lutego, posiane 31-go Stycznia.

    Bo to pewnie są te chwaściki-dowcipaski, o których pisałem.

    > No i jeszcze inny ciekawy pomysł z tej strony, aby zbierać mini-strączki
    > i zachować nasiona na następny siew w przyszłym roku - nie wpadło mi to
    > do głowy...

    No bo to takie nowatorskie, żeby część plonów przeznaczyć na materiał
    siewny. Rzeczywiście ciekawa idea.

    > Tak, szczypiór wieloletnia roślina, więc wszystko się zgadza - jak
    > nie smakuje to wykop ten niesmaczny i posiej taki dobry, "prawdziwy".

    Mieszka tam dłużej ode mnie, więc nabył praw do miejsca. Zresztą serce
    by mi chyba pękło, gdybym miał żywinkę skrzywdzić. Taki mam chrakter.
    I jeszcze trzeci powód, by nie: zanim chwycę za jaką łopatę, to on się
    już maskuje, znika całkiem z powierzchni ziemi.

    > Kanapki upieczonego w domu chleba, posmarowane masłem ze szczypiorkiem
    > i szczyptą soli - to jest pycha...

    Może mam jeszcze krowę sobie w garażu zaprowadzić, żeby mieć własne
    masło? (sól własną jakąś mam, w rdzeniach wiertniczych, wśród pamiątek
    rodzinnych).

    > Jak Ty cytujesz Biblię przez sen to już źle z Tobą, stary... :-))))

    A mówili mi, że ten Usenet, to taka niegroźna zabawa!

    Jarek

    --
    Dobra jest sól; lecz jeśli nawet sól smak swój utraci,
    to czymże ją zaprawić?