  • Data: 2010-07-11 18:49:35
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lip, 20:04, ZS <a...@w...pl> wrote:
    > A więc ja dalej walczę ze studnią:)
    > Kupiełem 10m rury niebieskiej 25mm oraz 10m rury 40mm. Okazało się że na
    > 6m głębokości jest warstwa (chyba gliny) ale tak twarda że rurą
    > praktycznie nie da się wypłukać bo idzie bardzo powoli.

    Doszedłeś do warstwy podścielającej horyzont wód zaskórnych.
    Jeśli studnia ma służyć do podlewania ogrodu - zakończ na tym.

    > Mam jeszcze pytanie do mal'a jako hydrologa.
    > Czy możliwe jest żeby warstwa wody która jest od 2,5m do 6m wykopanych
    > była na tyle słabo przepuszczalna że moja pompa będzie miała np.
    > wydajnosć 10L/min albo mniejszą?

    Jak już napisałam wyżej - koniec piasku i zaczyna się glina. Jej
    miąższość wynosi kilka metrów (wcześniej pisałeś o sąsiedzie, któremu
    wywiercili studnię fachowcy).
    Po co Ci głębsza studnia jeśli woda ma służyć do podlewania?

    Tu jeszcze muszę Cię uczulić na dwie sprawy:

    1. nie schodź ze swoją rurą do samego końca, czyli do 6 m. Pozostaw
    rezerwę około 1 - 1,5 m, by dać możliwość dopływu wody do perforowanej
    końcówki

    2. przypomnij sobie co ma sąsiad w studni kopanej - wody ma niewiele,
    bo - jak
    podejrzewałam - ostatni krąg spoczął właśnie na glinie

    3. skończ na tym, bo jeśli dostaniesz II horyzont wodonośny to przy
    Twojej
    prymitywnej metodzie "wiercenia" - połączysz oba horyzonty, woda
    się
    wymiesza i tak będzie niedobra; choć - być może - będzie jej
    więcej.

    W hydrogeologii I horyzont wód zaskórnych należy zamknąć poprzez
    wodoszczelne postawienie rur osłonowych, właśnie po to, by nie
    dopuścić do
    przedostawania się tej wody w głębsze poziomy i pogarszanie jej
    jakości!!!

    > Jezeli nie uda mi się tych 10L/min wyciagnąć to będę kopał dalej przez
    > tą glinę do 10m albo dalej już rurą stalową zakończoną jakim świdrem.
    > Mam trochę starych rur 1 calowych wiec może się uda.

    Jeszcze raz pytam: po co Ci wydajność 600 litrów na godzinę? Toż to
    rzeka wody!

    Ale skoro chcesz - to pamiętaj - zamknij I poziom wodonośny w ten
    sposób, że
    np. zabijesz rurę stalową o większej średnicy na metr w tej glinie, a
    potem możesz dalej się bawić po swojemu.

    Życzę powodzenia

    mal