  • Data: 2010-08-11 20:13:51
    Temat: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzwoniłem do właściciela firmy budowlanej (www.setler.pl) i powiedział
    > mi że robiono takie wyliczenie dla tego domu jaki mnie interesuje
    > (większość wybudowanych domów to domy właśnie tego projektu (bestseller
    > sprzedaży ;) i powiedział mi że gdybym chciał strop z Terivy to
    > musiałbym dopłacić 20tys zł.
    I co to jest do kosztów budowy, pamietaj ze stan surowy zamknięty to
    około 40% kosztów, zobaczysz ile cię wykosztuje wykończeniówka.
    Wiem bo mam to już za sobą, a firma próbuje cię nabić na koszty bo ten
    strop
    tyle nie kosztuje, mnie prefabrykaty (belki + pustaki) kosztowały 10kzł ale
    to była powierzchnia około 130m2, do tego beton chyba 3kzł, trochę stali.

    > Strop lany nie wchodzi w rachubę.
    >
    > Jak na razie mimo że wybudowano już kilkanaście domów nikt nie
    > zdecydował się na terivę ...

    Zobaczysz że będą żałować, w budowie domu nie można robić takich
    oszczędności,
    można sobie inne płytki kupić na podłogę ale stropu bym nie zmieniał, poza
    tym
    strop wiąże konstrukcję domu, pustaki zbyt wytrzymałe nie są i to dodatkowe
    wiązanie powoduje że np podczas wichury nie poskładają ci się ściany
    szczytowe.
    Jeżeli by zmiana była bezbolesna to projekt domu by zakładał wariant
    stropu a skoro
    tak nie ma to znaczy że taki ma być. Bo co potem, właściciel firmy
    budowlanej
    odbuduje ci dom za friko jak ci się poskłada? Da ci gwarancję że dom będzie
    tak odporny na wiatr czy obciążenie śniegirm dachu że ci się ściany nie
    rozjadą na
    boki?
    To ty będziesz tam mieszkał a nie on i pamiętaj aby nie słuchać 'dobrych'
    rad wykonawców
    bo wyjdziesz na tym jak zabłocki na mydle.

    > Nawet ostatni wybudowany dom miał strop drewniany mimo że od razu
    > właściciel zaadoptował poddasze na użytkowe.
    >
    > Z tego co mówi właściciel firmy budowlanej strop jest zabezpieczony
    > przez wilgocią folią i itd ...
    >
    > W przypadku terivy musiałbym chyba od razu zrobić poddasze , bo potem
    > było by ciężko ze zrobieniem miejsca na schody , pociągnięcia instalcji
    > wodno-energetycznych i itd ...
    Ale w czym problem? wypuścić instalacje zaślepić zaizolować i zatynkować,
    mur ją na tyle
    zagrzeje, poza tym plastiki są odporne na lekki mróz.
    ..

    --
    ----
    JanuszK