    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szczepiliście się już?
    Date: Wed, 28 Apr 2021 21:35:04 +0100

    W dniu 28.04.2021 o 16:35, Myjk pisze:
    > Wed, 28 Apr 2021 06:06:21 +0100, ddddddddddddd

    > Znaczy jak by na tobie zadziałało to myślisz że dobrze?

    na mnie działa to co teraz czyli gra według własnych zasad

    > Ale rozumiesz że aby uzyskać odporność zbiorową to trzeba osiągnąć
    > konkretny pułap?

    bardzo podobał mi się pomysł podzielenia ludzi na 3 grupy (każdy mógłby
    wybrać):
    1) osoby narażone: siedziałyby w domu i miały dostarczane jedzenie/
    niezbędną pomoc przez grupę 2
    2) osoby często testujące się, unikające kontaktów, dostarczające pomoc
    grupie pierwszej, lub jeśli zajdzie potrzeba inne niekontaktowe prace
    3) pozostali żyjący normalnie

    ja bym był w grupie 3, ty mógłbyś zaryzykować grupę 2 lub 1. Wszyscy
    bezpieczni i zadowoleni, nie miałbym nic przeciwko gdyby tak zostało na
    kolejne lata. Za to jestem pewny że tak zostanie, tylko ciężko będzie
    się wypisać z grupy 1/2, a 3 będzie istniała tylko w elitach

    Zresztą jak w społeczeństwie zostają niezaszczepieni, to
    > przenoszą jednak patogeny i nadal mogą zarażać.

    na szczęście narracja o tym, że po zaszczepieniu nie zarażasz już padła,
    teraz oficjalnie po szczepieniu nadal możesz rozsiewać wirusa

    A ja nie chcę być zarażany
    > i chorować, nawet jeśli się zaszczepię i szczeionka zmniejszy mi
    > dolegliwości. Jest możliwość aby wyeliminować całkowicie ze stada patogen i
    > trzeba to zrobić.

    > W porządku, ale niech niezaszczepieni sobie płacą ze swoich za tę opiekę
    > medyczną, a nie z (m.in.) moich.

    nie ma problemu, ale niech zaszczepieni sobie płacą ze swoich za swoją
    opiekę medyczną, a nie z moich

    > Nic by samo z siebie nie zniknęło. Jedną opcją eliminacji patogenu ze
    > społeczeństwa jest zaszczepienie się przeciwko temu patogenowi przez
    > ZDECYDOWANĄ większość.

    albo naturalne nabranie odporności na niego

    Dlatego nadal zmagamy sięz grypą wydając kupę
    > pieniędy na leczenie się z niej, zamiast poszczepić ludzi "przymusowo" i
    > wyeliminować problem.

    zmagamy się z grypą i zmagać się będziemy z tym wirusem, tyle że nikt
    wcześniej nie wpadł na to, żeby przez grypę odbierać podstawowe prawa

    Lukasz