    Subject: Re: Szczepiliście się już?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <608430cb$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <sluqrid6jndg$.dlg@myjk.org> <60870f64$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <60872522$1$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6087f890$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <6088406a$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <60885aec$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <60893eb4$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <60897ab1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <6089a180$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6089aee7$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210429082205.560c32f0@mateusz>
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Thu, 29 Apr 2021 11:25:10 +0200

    > Pochwalić dobrej pamięci. Ja nie pamiętam ani jednej. Ba, nie jestem w
    > stanie nawet powiedzieć, ile ich było - szacuję, że dla każdego
    > dziecka jakoś pomiędzy 5 a 10 (wizyt, bo samych szczepionek więcej,
    > jako że w jednym preparacie/wstrzyknięciu bywało czasem po kilka
    > szczepionek).

    Sęk w tym, że chodzi mi o nazwę konkretnego preparatu. Skoro w jednym
    preparacie jest więcej szczepów, to tym mniej do zapamiętania.

    Ja rozumiem, że można nie przywiązywać do tego wagi i po prostu nie
    zapamiętać, no ale jeśli już się przebyło takie sensacje z dzieckiem, to
    chyba człowiek się zainteresuje, komu/czemu to "zawdzięcza". Choćby na
    przyszłość, żeby wyeliminować to, co może zaszkodzić, a nie wszystko jak
    leci na zasadzie dziecka z kąpielą.

    A już w ogóle to można łatwo sprawdzić zaglądając do książeczki, skoro
    już się powiedziało A.

    > Słowem - to, że ktoś nie pamięta nazwy/ilości takich rzeczy nie musi
    > znaczyć, że zmyśla. Takie rzeczy nie każdy zapamiętuje. Dużo bardziej
    > utkwiło mi w pamięci np. krążenie po szpitalnym parkingu w poszukiwaniu
    > miejsca. Pamięć to bardzo selektywny mechanizm.

    Oczywiście, że pamięć jest ułomna. Po to są np. książeczki szczepień.
    BTW Krążenie po szpitalnym parkingu też mogło trwać normalnie długo,
    tyle że nienormalnie się wtedy spieszyło.

    --
    Ewa